Starter men stopper med nøkkel i kjøreposisjon.
Lagt inn: 12 mai 2018, 23:59
Har noen et bidrag til dette:
Min 9-5 3,0 TID 2002 starter når startmotoren går men stopper når nøkkel slippes til kjøreposisjon.
I begynnelsen så kuttet/hakket motoren under kjøring ved ca. 2700rpm.
Så ble det problemer med å få motoren til å gå med nøkkel i kjøreposisjon.
Søkte på youtube og en i England hadde lignende problem. Motor "døde" under kjøring.
SCV (supply Control Vavle..?) Solenoide ventilene på dieselpumpa var vistnok feilkilden.
Flere verksteder mener nøkkelbryter. Har prøvd en brukt og en som jeg åpnet og rengjorde kontaktene og brukte würth spray -kontakt OL Oksydløser. Ny tenninglås står i rest hos Saab siste 8mnd.... Får ikke ny. Hjalp ikke...
Har nå satt inn nye SCV ventiler.
Har ikke ferdigmonter motor enda og prøvd med de nye ventilene.
Har også sjekke ECU, Denso 897240-8662 hos Simco = OK
Noen som andre tips? Releer i motor rommet?
Takker for alle innspill....
Min 9-5 3,0 TID 2002 starter når startmotoren går men stopper når nøkkel slippes til kjøreposisjon.
I begynnelsen så kuttet/hakket motoren under kjøring ved ca. 2700rpm.
Så ble det problemer med å få motoren til å gå med nøkkel i kjøreposisjon.
Søkte på youtube og en i England hadde lignende problem. Motor "døde" under kjøring.
SCV (supply Control Vavle..?) Solenoide ventilene på dieselpumpa var vistnok feilkilden.
Flere verksteder mener nøkkelbryter. Har prøvd en brukt og en som jeg åpnet og rengjorde kontaktene og brukte würth spray -kontakt OL Oksydløser. Ny tenninglås står i rest hos Saab siste 8mnd.... Får ikke ny. Hjalp ikke...
Har nå satt inn nye SCV ventiler.
Har ikke ferdigmonter motor enda og prøvd med de nye ventilene.
Har også sjekke ECU, Denso 897240-8662 hos Simco = OK
Noen som andre tips? Releer i motor rommet?
Takker for alle innspill....