Fremgangsmåte Motorbytte 9-5
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 315
- Registrert: 19 jul 2012, 00:54
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Fremgangsmåte Motorbytte 9-5
Kan noen beskrive fremgangsmåte for å bytte motor på 9-5. Har løftebukk så regner med at det er enklest å slippe motor ned.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Fremgangsmåte Motorbytte 9-5
Ligger en framgangsmåte i FAQ. Riktignok på å løfte motor opp. Ser du i WIS så er det beskrevet å slippe den ned.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 315
- Registrert: 19 jul 2012, 00:54
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Re: Fremgangsmåte Motorbytte 9-5
Takk for raskt svar Har sett på fremgangsmåten ved å løfte motoren opp og har dessverre ikke tilgang på WIS. Blir det samme fremgangsmåte å slippe motoren ned. Løsner man da fjærbeina og lar hele forstillingen bli med ned, eller løsnes nedre bærekule og drivakslene fra spindelen. Er de da ting som ikke behøves å demontere som man må demontere hvis motoren løftes opp?
Hvor lang tid må en regne med for å få motoren ut ned?
Hvor lang tid må en regne med for å få motoren ut ned?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Fremgangsmåte Motorbytte 9-5
Valgfritt hvor du løsner, men ville absolutt valgt å dele mellom spindel og fjærbein. Husk også at du må løsne rattstammen fra tannstanga, sikre nedre ledd i tannstanga så det ikke glir av.
Tidsforbruk kanskje 3 timer om du vet hva du holder på med.
Tidsforbruk kanskje 3 timer om du vet hva du holder på med.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2023
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Fremgangsmåte Motorbytte 9-5
"Alt" fra totakt til turbo