Side 1 av 1

Motor trøbbel 9-5 2,0t

Lagt inn: 29 des 2018, 16:12
av harfoll
Bilen gikk i nødmodus pga lavt luftladetrykk. Vi skiftet MAP, luftrykksensor på innsugrør og magnet ventil og alt var tilsynelatende greit. Bilen gikk bra og ingen feilkoder inntil vi tok ut og inn bilnøkkelen, da kom feilkoden tilbake, men motoren gikk fint. Etter en rask aksellrasjon hakket motoren voldsomt og varsellyset for antispinn kom på, selv på tør asfalt, samt at tomgangsturtallet steg til ca 1800 rpm, hvor den fortsatt er på.
Har sjekket vakumslanger som ser grei ut. Også vært på verksted og fått slettet feilmelding p1105, som blir borte når du slår av og på motor, men kommer tilbake når du tar ut og inn nøkkel.
Kan tennkasset eller plugger skape disse problemene?, og hvorfor justerer bilen tomgangsturtallet til ca 1800 rpm?
Har også lagt merke til at temp måler er litt ustabil, selv om den er akkurat skiftet.

Re: Motor trøbbel 9-5 2,0t

Lagt inn: 29 des 2018, 18:38
av Ingvar N629
Se etter lekkasjer, løse slanger etc.

Regner med det er motorlampa som blinket og ikke antispinn...?

Re: Motor trøbbel 9-5 2,0t

Lagt inn: 30 des 2018, 15:08
av harfoll
Nei1 Det var faktisk varsellampa fro ESP som slo inn. Så snart jeg kom borti gasspedalen rykket den voldsomt samtidig som
varsellampa for ESP lyste, på tørr asfalt.