Side 1 av 1

k-jetronic

Lagt inn: 23 feb 2005, 08:09
av alex_ander3@hotmail.com
har en 900i, vil k-jetronicen på den passe over på en turbo-k jetronic?

Lagt inn: 23 feb 2005, 10:41
av Hjelle, N6
Flyttar denne til SAAB Turbo forum, då dette i aller høgste grad er SAAB-relevant.

Lagt inn: 23 feb 2005, 17:33
av kenny n277
Jeg mener å tro att dette vil gå, tror det var det jeg hadde på min 900 t, har en som er byttet andre veien, å det funker helt fint :D

Lagt inn: 23 feb 2005, 21:07
av alex_ander3@hotmail.com
takker:)

Lagt inn: 25 feb 2005, 16:05
av Lars_N289
Eg er no litt i tvil om det går an å ta over k-jetronicen frå "i" til turbo. Den som står i t8 er litt annleis. Dette for å gje litt meir bensin sidan det er turbo, i tilleg er oppvarmingsregulatoren styrt av turbotrykk i tillegg til varme. Men det er sikkert mulig å sette over, men då kan det nok oppstå tenningsbank tidlegare.

Lagt inn: 25 feb 2005, 16:36
av TurboLars N383
Altså , nå har jeg nettopp gjort akkurat det der :? , men har ikke kjørt så langt enda da :wink: .
:absolute: :roll:

Lagt inn: 26 feb 2005, 17:33
av kenny n277
lassis70 skrev:Eg er no litt i tvil om det går an å ta over k-jetronicen frå "i" til turbo. Den som står i t8 er litt annleis. Dette for å gje litt meir bensin sidan det er turbo, i tilleg er oppvarmingsregulatoren styrt av turbotrykk i tillegg til varme. Men det er sikkert mulig å sette over, men då kan det nok oppstå tenningsbank tidlegare.
Da finnes det flere typer av dette systemet da, for den jeg hadde var det ikke noe t trykk på oppvarmingsregen på min, å den er fra en t bil, :? (står på en i motor nå da)

k

Lagt inn: 27 feb 2005, 00:11
av Petter 900 T
Som over, enheten til turboen er egentlig til en 6 sylindret bil, med 2 sylindre plugget...

samt at regulatoren er anneledes.

Petter