SID (SAAB Interface Display) Hjelp!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
sebastian.frostad
Innlegg: 2
Registrert: 07 mar 2019, 23:27

SID (SAAB Interface Display) Hjelp!

Legg inn av sebastian.frostad » 07 mar 2019, 23:56

Hei!

Jeg lurte på om noen kunne åpnet SID'en (SAAB Interface Displayet) for meg. Jeg kan godt koble ledninger og sånt, eller få ut hjernen, men jeg har ikke ledningen og boksen som trengs som man kan se på YouTube-kanalen Trionic Seven. Så jeg kunne trenge litt hjelp til utstyr og flashing. Jeg bor i Drammens området hvis noen har utstyr og er i nærheten hadde jeg satt stor pris på hjelpen mellom en entusiast og en annen!

Mer å lese for de som er interesserte i å vite om meg heh...
Jeg har eid en Saab 93 fra 2005 med en 1.9L TID (120hk). Det viste seg å være den dårligste motoren til SAAB (egt. Opel) noen sinne haha, vanskelig å skru på og man kan maks tune den til 160hk har jeg hørt før folk er redde for at den tar kvelden. Den ble solgt for to dager siden. Nå eier jeg en mye bedre bil, med bedre motor selv om den ser kanskje litt eldre ut, men det går helt fint, syntes den ser bra ut.

Jeg heter Sebastian og eier en SAAB 9-5 SE fra 1998 som har en B235R motor fra 2002 og en AERO programert T7 hjerne. Jeg må si jeg har blitt ganske glad i SAAB'en min!

Trope
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 315
Registrert: 19 jul 2012, 00:54
Navn: Trond Pedersen
Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
Sted: Fredrikstad

Re: SID (SAAB Interface Display) Hjelp!

Legg inn av Trope » 09 apr 2019, 19:37

Hei!
Ser du ikke har fått noe svar.
SIDen er kun et informasjonsdisplay som får data fra ECUen (motorstyringsenheten) som er hjernen. Skal du open SID er det ECUen som omprogrammeres.
Prøv å kontakte Åge Gustavsen eller Ronny Andersen i Skjeberg.

tlf. +47 915 56 605 / +47 909 42 551

Svar