Hei og god kveld. Jeg har en 2002 9-3 TiD som jeg har jobbet på et par år nå.
I dag når jeg skulle prøvekjøre, med en gang jeg har et litt høyt gir og motoren får last så går den i feilmodus med kode P0314.
Er det noen der ute som som har vært borti dette og kan si/tenke seg til hva dette kan være??
Trenger hjelp med SAAB TiD
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 28 okt 2007, 09:23
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Trenger hjelp med SAAB TiD
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 495
- Registrert: 06 okt 2015, 20:56
- Medlemsnummer: N2945
- Navn: Arvid Madland
- Bil: 02 9-3 Aero Cab, 04 9-5 Vector
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 28 okt 2007, 09:23
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Re: Trenger hjelp med SAAB TiD
Hva kommer denne feiltenningen av?
Jeg har byttet dysepakninger, tetning mellom dyse og brygge, alle returslanger og vacumtestet dette. Har også sjekket tetthet på dieselledninger fra tank...
Er det noen som har hatt denne feilkoden og hva var løsningen der?
Jeg har byttet dysepakninger, tetning mellom dyse og brygge, alle returslanger og vacumtestet dette. Har også sjekket tetthet på dieselledninger fra tank...
Er det noen som har hatt denne feilkoden og hva var løsningen der?
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 28 okt 2007, 09:23
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Re: Trenger hjelp med SAAB TiD
Her er en liten oppdatering, var ute og sjekket turbotrykk med Tech 2, og fra tomgang og opp til ca 2200-2300 rpm var aktuelt trykk mye mye lavere enn forespurt trykk. Motoren er selvfølgelig veldig lat til jeg når 2100 rpm.
Jeg har også sjekket timing av motor, veiv-dieselpumpe-kamaksel, og den er 110% rett.
Motoren er også utrolig lett startet, har liksom ikke noen tro på at det kan være noe med kompresjon eller dieselutstyr, men kan jo ta feil.
Hvis noen kjenner noen som har vært borti dette, gi meg et tips
Jeg har også sjekket timing av motor, veiv-dieselpumpe-kamaksel, og den er 110% rett.
Motoren er også utrolig lett startet, har liksom ikke noen tro på at det kan være noe med kompresjon eller dieselutstyr, men kan jo ta feil.
Hvis noen kjenner noen som har vært borti dette, gi meg et tips
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 28 okt 2007, 09:23
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Re: Trenger hjelp med SAAB TiD
Hvilet SAAB verksted tenker dere at har litt greie på disse motorene. Det virker litt som om at verkstedene her nordpå ikke har så god greie på SAABs dieselmotorer. Kom med forslag
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
- Kato
- 2.0 bar
- Innlegg: 936
- Registrert: 05 nov 2013, 23:08
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Trenger hjelp med SAAB TiD
Hva med et Opel - (GM -) verksted?
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2.