Side 1 av 1
Griffin-utgaven
Lagt inn: 25 feb 2005, 15:47
av Saabfan
Hva er egentlig spesielt med Griffinutgaven??
Mvh Saabfan
Lagt inn: 25 feb 2005, 16:19
av Hjelle, N6
No spørs det kva du meinar, Griffin har vore ein modellbetegnelse både for 900, 9000 og 9-5.
Men for 900 sin del var det stort sett litt ekstra utstyr som standard, som bla. eit spesiellt ratt, for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Lagt inn: 25 feb 2005, 16:31
av Ottar N398
900 griffinen hadde vel 2,1 liter også!
Lagt inn: 25 feb 2005, 16:37
av alex_ander3@hotmail.com
Eliah skrev:900 griffinen hadde vel 2,1 liter også!
jepp, hadde det. kameraten ins 900 hadde i hvertfall det. men nå står det en t16 motor i den og toppen og innsuget er på bilen til konkepetrus:)
Lagt inn: 25 feb 2005, 16:51
av Hjelle, N6
Eliah skrev:900 griffinen hadde vel 2,1 liter også!
Ja, meinar å huske det eg også, men var litt i stuss, meinar nemlig å ha sett griffin med 2.0 også, men meget mulig eg huskar feil...

Lagt inn: 25 feb 2005, 18:14
av Tor N12
Hjelle, N6 skrev: for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Jeg kan lite om 9-5 men 9000 Griffin er også levert med 2.3t-motoren.
Bilene ble levert med det meste som var tilgjengelig av utstyr:
Skinninteriøret hadde moccainnlegg.
Treinnlegg på dashbord, midtkonsoll og alle dører.
Alt elektrisk utstyr.
16" Cross-spoke
Bridge-spoiler
Er også rimelig sikker på at de kun ble levert i cd-utgaven.
Lagt inn: 25 feb 2005, 18:22
av Hjelle, N6
TT skrev:Hjelle, N6 skrev: for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Jeg kan lite om 9-5 men 9000 Griffin er også levert med 2.3t-motoren.
Bilene ble levert med det meste som var tilgjengelig av utstyr:
Skinninteriøret hadde moccainnlegg.
Treinnlegg på dashbord, midtkonsoll og alle dører.
Alt elektrisk utstyr.
16" Cross-spoke
Bridge-spoiler
Er også rimelig sikker på at de kun ble levert i cd-utgaven.
OK, det er meget mulig, men 9-5 Griffin er ihvertfall kun levert med 3.0t V6-motoren og automatgir.
Men det er tydelig 9k har til felles med 9-5 at det er eit gjennomgåande høgt utstyrsnivå. Det same kan eg desverre ikkje seie for 900 sin del, der vert vel griffinen liggandes mellom ein vanlig i og turbomodellane.
Lagt inn: 26 feb 2005, 13:43
av Blommern N83
og900 Griffin finnes som både 2,0 - 2,1 uten turbo og som 2,0 lettrykksturbo ( min er Griffin... ) Vet ikke om fulltrykksturboen også ble levert som Griffin..?
Lagt inn: 26 feb 2005, 15:54
av skilpaddaN287
Hva er forskjellen på denne og en vanlig 900S(ltt)
Lagt inn: 20 mar 2005, 23:10
av Tor N12
9k griffin har fra 96-mod også Aero-innredningen....

Lagt inn: 21 mar 2005, 07:23
av Jørgen N237
skilpadda skrev:Hva er forskjellen på denne og en vanlig 900S(ltt)
Merke på bakluken.. Neida, tror det også er velour seter, ikke sikker, men en bekjent sin griffin er det ihvertfall finere stoff enn i min 900i...
Lagt inn: 22 mar 2005, 12:46
av Trond N47
9000 Griffin (kun CD) hadde 2,3T (200) motor fra 93 til 95, 3,0 V6 fra 96-97. Fram til 96 hadde den beige skinninnredning med semsket skinn innfelt. i 97 fikk den Aero-setene. Utover vanlig CDE utrustning hadde denne modellen andre alufelger (15"), nivåregulering, skinn i dørtrekkene og SAAB audiosystem.