Krise! Motortrøbbel Mo i Rana OG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
knut N458
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 293
Registrert: 15 aug 2004, 01:00
Sted: Bergen

Krise! Motortrøbbel Mo i Rana OG900

Legg inn av knut N458 » 01 aug 2019, 19:14

Under en aksellerasjon en mils veg nord for Mo i Rana skjedde det. Bilen begynte å dra svært ujevnt og jeg observerte at turbutrykkmåleren ble liggende pal på atmosfæretrykk. Den bygger hverken trykk eller vakum. Jeg fikk kranglet meg til byen og har søkt etter avhoppede slanger, men finner ingenting. Takknemmelig for råd! Og hvilket verksted i Mo i Rana kan OG900?

Brukeravatar
knut N458
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 293
Registrert: 15 aug 2004, 01:00
Sted: Bergen

Løst!!!: Krise! Motortrøbbel Mo i Rana OG900

Legg inn av knut N458 » 01 aug 2019, 19:21

Defekt gummiplugg lokalisert😊

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Krise! Motortrøbbel Mo i Rana OG900

Legg inn av Paradigm N558 » 01 aug 2019, 20:27

7 minutter fra første post til andre post :D
Da har det gått unna. Hvilken plugg var det?
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
knut N458
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 293
Registrert: 15 aug 2004, 01:00
Sted: Bergen

Re: Krise! Motortrøbbel Mo i Rana OG900

Legg inn av knut N458 » 01 aug 2019, 20:38

Hehe! Saumfarte flere ganger. Men etter å ha skrevet meldingen tenkte jeg slange til turbotrykkmåleren. De to slangene satt svært så løst på manifolden. Så jeg pilket ut restene av gummipluggen og fikk klippet til restene så de duger som pakning. Hele stasen er festet med en liten laststropp😄 Holder nok til Bergen.

Svar