Hei.
Jeg leste nylig på SaabCentral forumet at når man trimmer en OG9-3 med T5 motor til stg. 3, så må man skifte til 3,5bar bensintrykk regulator.
Dette var nytt for meg. Jeg har en 9-3 T5 med stg 3, men jeg har ikke gjort noe med bensintrykk regulatoren.
Noen som erfaring med dette.
Bensin trykk regulator og trimming
Moderator: Moderatorer
Bensin trykk regulator og trimming
M99 Saab 9-3SE turbo individuelt mappet - 320 HK
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bensin trykk regulator og trimming
Du skal benytte det trimprogrammet er laget for, spesifikt det, og ingenting annet! Ellers blir det bare krøll.
Forøvrig ser jeg absolutt ingen som helst grunn til å gå opp i bensintrykk for bare steg 3 på den motoren, dysene har kapasitet nok til den effekten og vel så det på standard trykk.
Forøvrig ser jeg absolutt ingen som helst grunn til å gå opp i bensintrykk for bare steg 3 på den motoren, dysene har kapasitet nok til den effekten og vel så det på standard trykk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Bensin trykk regulator og trimming
Takk for svar Ingvar.
Påstanden om endring bensintrykk regulator på steg 3 var nytt for meg også.
Ett tilleggsspørsmål: Jeg har fraveket "hardware" oppsettet for steg. 3 ved at jeg har montert ny crossflow intercooler, maken til den som sitter i Viggen/diesel, samt at jeg har skiftet ut T25 turboen med en TD04-15T.
Hva tenker du om dette i forhold til steg 3 programvare? Burde jeg ha gått for steg 4 program?
Påstanden om endring bensintrykk regulator på steg 3 var nytt for meg også.
Ett tilleggsspørsmål: Jeg har fraveket "hardware" oppsettet for steg. 3 ved at jeg har montert ny crossflow intercooler, maken til den som sitter i Viggen/diesel, samt at jeg har skiftet ut T25 turboen med en TD04-15T.
Hva tenker du om dette i forhold til steg 3 programvare? Burde jeg ha gått for steg 4 program?
M99 Saab 9-3SE turbo individuelt mappet - 320 HK
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bensin trykk regulator og trimming
Du bør ha et program som er tilpasset turboladeren din.
Crossflow-ic'n er en oppgradering, men skal du trimme mye må du ha vassere saker. Den lager ikke noen problemer, tvert imot.
Crossflow-ic'n er en oppgradering, men skal du trimme mye må du ha vassere saker. Den lager ikke noen problemer, tvert imot.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Bensin trykk regulator og trimming
Takk igjen
M99 Saab 9-3SE turbo individuelt mappet - 320 HK
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1