Heisann, er på min tredje resirk ventil (original bosch i plast), da den regelrett deler seg og spretter fra hverandre hvis jeg er litt for hard på gassen. Går fint ved vanlig kjøring men hvis jeg skal akse fort så skjer da dette. Kommer i tillegg en plystrelyd før den da går i stykker. Gadd ikke kjøpe ny for 4. gang så jeg limte den sammen med superlim og en slangeklemme.
Lyden hvor den i tillegg går i stykker:
https://clyp.it/zlmk5awb
Hvorfor "sprenger" resirk ventilen min? m/lydklipp
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hvorfor "sprenger" resirk ventilen min? m/lydklipp
Og du kjører en.....? Som er trimmet til hvor mange bars trykk....?
Personlig har jeg aldri ødelagt en slik, og har kjørt med 1,6-1,7 bars trykk i årevis. Hvilken vei har du montert den?
Personlig har jeg aldri ødelagt en slik, og har kjørt med 1,6-1,7 bars trykk i årevis. Hvilken vei har du montert den?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Hvorfor "sprenger" resirk ventilen min? m/lydklipp
Åja, beklager, trodde jeg hadde skrevet dette i signaturen. Det er en stock OG9-3 B205E, så vidt meg bekjent er den ikke trimmet. Får jeg sjekket turbotrykk med en OBD leser til saab fra biltema?
Den er montert med vakuumslangen pekende rett ut mot siden av bilen
Den er montert med vakuumslangen pekende rett ut mot siden av bilen
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hvorfor "sprenger" resirk ventilen min? m/lydklipp
Høres veldig rart ut... om bilen er original skal den lade ca 0,4 bar, høres jo ut som om den lader litt mer, men likevel... nye ventiler du har montert, eller gammelt brukt? Vakuumslangen er koblet mot magnetventilen på torpedoveggen?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Hvorfor "sprenger" resirk ventilen min? m/lydklipp
En resirk var ny, 1 var brukt. Byttet til silikonslanger da de gamle hoppet av (Sikkert av samme grunn), byttet magnetventil til ny og byttet BPC til ny. Jeg aner forøvrig ikke hva problemet er, men burde jo få sjekket turbotrykk. Det er en fæl speedparts sportseksos på, så skal ikke se bort i fra at den har vært chippet en eller annen gang.