Jeg har en -08 9-3 Tid120 som jeg renoverer parkeringsvarmer anlegget på.
Jeg har skiftet den lille elektriske doseringspumpen. Den nye pumpen har et annet kontaktstikk/tilkobling en den originale, slik at jeg må lage nye stikk. Det er ikke merket noe + eller - på den nye pumpen. Spiller det da noen rolle hvor jeg plugger pluss og minus, eller risikerer jeg at pumpen kan rotere feil vei, og blåse luft i tanken istedenfor å suge diesel ?
Doseringspumpe til parkeringsvarmer
Moderator: Moderatorer
Doseringspumpe til parkeringsvarmer
M99 Saab 9-3SE turbo individuelt mappet - 320 HK
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Doseringspumpe til parkeringsvarmer
Dette er ikke rotasjonspumpe, men membranpumpe. Det spiller en rolle hva som er pluss og minus på den ja, og jeg vil absolutt anta at det er en form for merking, om ikke annet en liten rød prikk på den siden av pumpehuset plussledningen skal kobles.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Doseringspumpe til parkeringsvarmer
Takk. Da får jeg ta på noen sterke briller å se bedre etter
God jul og takk for mye god hjelp
God jul og takk for mye god hjelp
M99 Saab 9-3SE turbo individuelt mappet - 320 HK
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1
M06 Saab 9-3 Cab Vector Jubileum 2.0t - steg 1