Speedparts software oppgradering

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
ThomasSkullerud
Innlegg: 3
Registrert: 09 sep 2021, 14:28

Speedparts software oppgradering

Legg inn av ThomasSkullerud » 09 sep 2021, 14:50

Er det noen her som har kjøpt og installert Speedparts effekt oppgradering? Jeg må være litt tung i hodet for jeg finner ikke noen fil som skal lastes opp til bilen... Er det noe hjelp å få her hos dere? Kundeservice v/Jocke på Speedparts svarer på helt andre ting enn det jeg spør om så der er det lite hjelp....

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Speedparts software oppgradering

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 sep 2021, 15:23

Kjem jo ann på kva du har handla? Om du linkar til produktet er det lettare å få hjelp, også her.

Brukeravatar
ThomasSkullerud
Innlegg: 3
Registrert: 09 sep 2021, 14:28

Re: Speedparts software oppgradering

Legg inn av ThomasSkullerud » 09 sep 2021, 20:13

Godt poeng🙈
https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab ... 150hk.html

Jeg tror jeg har funnet ut av det. Jeg har jo sendt original software (ECU) til speedparts så skal jeg få en i retur som er den nye "oppgraderings filen" som jeg bruker til å flashe. Men jeg fikk inntrykk av bruksanvisningen at det var noe jeg allerede hadde fått.
Takk for svar foresten😊👍

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Speedparts software oppgradering

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 sep 2021, 21:17

Har ingen erfaring med denne, men du har vel fått ei slik "STS-enheit" som du koplar til diagnoseuttak.
Deretter slik eg forstår det installerar du programvaren på en PC, koplar deretter til STS-boksa til PC.
Deretter les du originalfila over til STS-boksa, innan du lastar fila frå STS-boksa til PC, og mailar den til SP.
Når du får ny fil förer du over den frå PC til STS-boks, deretter programerar du bilen med den nye fila.
Så du får nok ny fil etterkvart på mail frå SP om du har maila dei originalfila di. :)

Brukeravatar
ThomasSkullerud
Innlegg: 3
Registrert: 09 sep 2021, 14:28

Re: Speedparts software oppgradering

Legg inn av ThomasSkullerud » 10 sep 2021, 11:06

Ja det er slik jeg har tolket det også så jeg får bare smøre på et lag med tålmodighet 😄😄

Takk igjen😃👍

Svar