Skjevt førersete NG 9-3

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Josc
Innlegg: 14
Registrert: 04 aug 2019, 20:20
Navn: Jan O. Juliussen

Skjevt førersete NG 9-3

Legg inn av Josc » 05 mai 2023, 23:05

Jeg har en 2009-mod 9-3 Vector, med elektrisk førersete uten minne.

Jeg har hatt en følelse av å sitte småvondt i setet i det siste, og etter å ha kjent nøye etter i dag, synes jeg det virker som om hele setet heller mot høyre på ett eller annet vis. Jeg kjenner at jeg vrir meg for å sitte rett opp og ned, slik at jeg må sitte litt oppå sidestøtten til venstre og hodet havner helt ute på venstre kant av nakkestøtten.

Jeg har hatt setene (og resten av interiøret) ute av bilen ifb med lyddemping tidligere, og vet jo forsåvidt at hele setet ikke kan være skjevt, i og med at det er skrudd rett i skinnen.
Lurer derfor på om det er noe som er hektet av/skjevt inni puten eller selve seteryggen. Sidestøtten på høyre side kjennes småslapp ut, mulig det kan være det som gjør at det føles skjevt. Noen andre som har tatt av trekket osv og evt vet om det er noe å prøve å reparere? Vet ikke hvor mye jobb det er å få av trekket. Jeg kan jo bare skifte sete, selvsagt, men da mister jeg el-justering, og «knotten» blir jo på feil side.

Noen andre som har vært borti noe lignende?

Brukeravatar
2fat2fly
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 147
Registrert: 24 nov 2020, 12:13
Medlemsnummer: 3111
Navn: Lauritz Andrè Heskje
Bil: `06 Jet Black Saab 9-3 SC 1.8t

Re: Skjevt førersete NG 9-3

Legg inn av 2fat2fly » 08 mai 2023, 06:23

Hei!

Jeg har plukket et sete for en stund siden, men kan ikke erindre at det var noe i stolen som kunne forårsake dette..
Det er to ting som jeg kommer på.
- En av "krokene forran er ikke i festet.
- Skumgummien i puten er defekt.
`03 9-3 SS Laser Red 1.8t - BSR Steg 4/5?, demontert/vraket
`04 9-3 SS Black 2.0T Aero - Maptun Steg 5, skal tilbakeføres til orginal stand.
`06 9-3 SC Jet Black 1.8t - Rullende prosjekt.
`06 9-3 SC Arbor Green 1.8i - Min datters bil.
`07 9-3 SC Jet Black 2.0t - Maptun Steg 2 - demontert/vraket
`07 9-3 SC Ice Blue 1.9 TID A60 - Steg 1, nåværende bruks/vinterbil.
`07 9-3 SC Ice Blue 1.9 TID A60- Hirsch Steg 1, under demontering
`08 9-3 SC Jet Black 1.9 TID - demontert/vraket

Svar