Kapping av girstang

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Kapping av girstang

Legg inn av mknestang » 16 mar 2005, 10:09

Jeg har lest en stand at det er mange som kapper girspaken på og saaber fordi de er så lang. Noen som har testa det her? Og åssen er den beste måten å gjøre dette på?

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 16 mar 2005, 15:36

Ikke ta for godt i hvertfall! jeg kappa vel 10-15 cm (tok det på øyemål)så jeg dunka hånda i sete hver gang jeg skulle gire! å så passer vel dette best for lave personer med lange hender!
Er ganske vanskelig å beholde revers sperrene men den er vel ikke så viktig!

hadde jeg vert deg hadde jeg plukket opp en stang på knoksen å prøvd på den først!
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 16 mar 2005, 15:44

Bygg heller om spakstellet så du får litt kortere vandring på spaken, kjedelig å leite rundt nede mellom setene etter girkula..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 16 mar 2005, 16:11

Rune N35 skrev:Bygg heller om spakstellet så du får litt kortere vandring på spaken, kjedelig å leite rundt nede mellom setene etter girkula..
hvordan gjør du dette?

Brukeravatar
wicky
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 360
Registrert: 30 jan 2004, 01:00

Legg inn av wicky » 16 mar 2005, 23:56

Skjæveland N396 skrev:
Rune N35 skrev:Bygg heller om spakstellet så du får litt kortere vandring på spaken, kjedelig å leite rundt nede mellom setene etter girkula..
hvordan gjør du dette?
Shortshift?
(x) 2001 Yamaha R1
(x) 1985 Saab 9000 2,0T 269hk
(x) 1985 MB 190E 2,3 16V
(x) 1985 MB 230E

(o) Arbeidsbil; MB 300D 1981
(o) Godbilen; Saab 9000CS 2,0 1995
(o) Cabben; Vw Golf Cab 1985
(o) Selges; BMW 525i 1986
-*End of Discussion*-

Brukeravatar
rodney
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 191
Registrert: 16 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N432
Navn: Rodney
Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av rodney » 17 mar 2005, 00:07

Det er godt forklart her hvordan du skal få kortere vandring :razz: Har ikke prøvd det selv, men det bør funke. :D

http://www.saivis.se/_a/saab900/08-vaxelspak.html

Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av mknestang » 17 mar 2005, 08:17

takker for svar og tips folkens..!!!

Brukeravatar
Jens P. N024
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 222
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Ja

Legg inn av Jens P. N024 » 17 mar 2005, 21:20

Forstår heller ikke hvorfor du vil kappe spaken..???
Jeg har doblet lengden å vel så det,og redusert vandringen.
Fint å ha den nærmere rattet.... ;-)
Ge mig en gammal Saab 99:a......

Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av mknestang » 18 mar 2005, 08:24

hehe.. ok.. hvordan ble det? Det jeg tenkte mest på var vel å få mindre vandring, men det får jeg vel ikke ved å kappen den!?

Svar