Side 1 av 1

OG900 Chassi og dekk..

Lagt inn: 29 apr 2005, 10:23
av Jørgen N237
Hhei..

Lurer litt på hva jeg skal gjøre med chassi på bilen min.. Har planer om dempere/fjærer og felger..

Hva er forskjellen på Turbo fjærer og vanlige i fjærer? Er turbofjærene stivere eller senker de eller begge deler? Eventuelt hvor mye senking i forhold til orginal?
http://www.speedparts.se/prod/res_ch_fj ... 00og.shtml
Har allerede nå problem med å dunke i bakken, derfor ingen heftig senking her..

Hadde kanskje dette settet med Bilstein Sport og kilen fjærer som senker 25mm vært noe? Er dette verd pengene? Noen her som kjører med dette?
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_sportchassi.shtml

Bare sånn at det er sagt så er de orginale fjærer og dempere som står på nå ganske slitne..

Mulig det blir for heftig senking for bergen da..

Felger/dekk:
Hvilken dimmensjon dekk går på 16" felger når det er snakk om 3-dørs OG900? går det med 205/50 16 uten at det subber i skjermene?


MVH
Jørgen

Lagt inn: 29 apr 2005, 11:17
av Kristian N70
Jeg kjører med kilen\bilstein. Funker fint men må ta det rolig over fatsdumper ol.
Bilen blir ganske stiv og fin! 8)
Blir så lav som dette:

http://www.garaget.org/?car=6177

Lagt inn: 29 apr 2005, 11:28
av TurboLars N383
Jeg kjører 205/50 16 og Kilen 25mm senkesett med Bilstein dempere .
Iogmed at bilen er gammel så synes jeg ikke den er noe enormt stiv :? .
Kan subbe litt med full bil på humpete vei , stort sett ingen problemer :D .
Hvis de fjærene og demperene er megaslitte så kan dem jo ha "sunket" litt , og senkingen kanskje ikke merkes som så veldig brutal :wink:

Lagt inn: 29 apr 2005, 12:10
av Jørgen N237
TurboLars N384 skrev:Jeg kjører 205/50 16 og Kilen 25mm senkesett med Bilstein dempere .
Iogmed at bilen er gammel så synes jeg ikke den er noe enormt stiv :? .
Kan subbe litt med full bil på humpete vei , stort sett ingen problemer :D .
Hvis de fjærene og demperene er megaslitte så kan dem jo ha "sunket" litt , og senkingen kanskje ikke merkes som så veldig brutal :wink:
Vel, føler min allerede som stivere enn en 2005 Toyota Avensis,så vet ikke jeg.. Mest sannsynlig satser jeg på dette da.. Må jo begynne med det viktigste før turboen kommer på plass..

Men var det noen som vet hva forskjell er på i fjærer og turbo fjærer til 900?

Lagt inn: 30 apr 2005, 10:30
av Hjelle, N6
Køyrer sjølv med Bilstein Sport + Lesjöfors/Kilen fjører.
Opplever at bilen dunkar mindre nedi no enn før grunna at bakfjørnene spesiellt er stivare med Kilen settet.
Men som Kristian N70 seier, du bør ta det med ro over fartsdumpar og slikt, men det gjer du tydeligvis allereie... :)
Forskjellen på turbo/i fjører er nok stivheita, høgda er den same har eg for meg. unntaket er sportschassiset som sat orginalt på Aero, det senkar vel 10-15mm iforhold til vanlig 900.

Lagt inn: 30 apr 2005, 11:13
av Jørgen N237
Hei..

Dette virker lovende.. Jeg tar det rolig allerede nå ja.. Kommer nok til å invistere i dette i løpet av sommeren...

MVH
Jørgen

Lagt inn: 30 apr 2005, 11:14
av Jørgen N237
Men en ting, finnes det godkjenningspapirer på disse fjærene? Vil jo helst ha det lovlig..

Lagt inn: 01 mai 2005, 22:37
av SPEEDPARTS N327
Freshmaker N237 skrev:Men en ting, finnes det godkjenningspapirer på disse fjærene? Vil jo helst ha det lovlig..
Det medfølger et " kvalitetsintyg på kilen/lesjøfors senkesett " dette er godt nok for svenske bilprovningen i hvertfall & EU ellers.

Lagt inn: 02 mai 2005, 07:19
av Jørgen N237
Speedparts Norway skrev:
Freshmaker N237 skrev:Men en ting, finnes det godkjenningspapirer på disse fjærene? Vil jo helst ha det lovlig..
Det medfølger et " kvalitetsintyg på kilen/lesjøfors senkesett " dette er godt nok for svenske bilprovningen i hvertfall & EU ellers.
Er det noen som vet om dette holder for biltilsynet i Norge?

Lagt inn: 02 mai 2005, 09:39
av Erik N21
Om lovlighet: Sjekk tidligere tråder om dette emnet. I Stavanger godtok biltilsynet dette "kvalitetsintyg........." -papiret under tvil.