Side 1 av 1

Tyding av chassinr

Lagt inn: 03 mai 2005, 14:13
av Petter_N261
Ser de har en og900 med chassinr YS3AT55L6F1008014 på Lier Bil.

Vet at det er en 900 turbo med 5 dører og 5 gir, men hva slags motor?
Er det en 8v eller 16v? Er det en B202-et-eller-annet som jeg kan hive i en T16 fra 84?

Lagt inn: 03 mai 2005, 14:47
av TurboLars N383
Næ , altså , den bilen er en SAAB, 900 ,turbo, 5 dørs, 5 gir, turbo med ladeluftkjøler , 1985 modell ifølge chassisnummeret.

Ingen av de stedene jeg lette sto det om det var 8V eller 16V hvis den var eldre enn 1986 modell :roll:
:wink:

Lagt inn: 03 mai 2005, 15:18
av Eirik N310
Er det ikke bare å poppe hooden på den da? Så finner du jo ut om det er 16v eller 8v... :p

Lagt inn: 03 mai 2005, 17:00
av Petter_N261
ulv skrev:Er det ikke bare å poppe hooden på den da? Så finner du jo ut om det er 16v eller 8v... :p
Hehe, det hadde vært greitt å slippe å kjøre bomtur til Lier, da :wink:
De tar ikke telefonen der oppe, sø...

Re: Tyding av chassinr

Lagt inn: 03 mai 2005, 17:28
av Hjelle, N6
Petter_T8 skrev:Ser de har en og900 med chassinr YS3AT55L6F1008014 på Lier Bil.

Vet at det er en 900 turbo med 5 dører og 5 gir, men hva slags motor?
Er det en 8v eller 16v? Er det en B202-et-eller-annet som jeg kan hive i en T16 fra 84?
Er som du seier ein turbo med 5 dører og 5 gir, kan legge til at bilen er produsert i Trollhättan, er ein M85 og har intercooler og 16v turbomotor (noko L-en indikerar, hadde det vore ein 8v hadde talet der vore S).

Re: Tyding av chassinr

Lagt inn: 03 mai 2005, 17:43
av TurboLars N383
Hjelle, N6 skrev:
Petter_T8 skrev:Ser de har en og900 med chassinr YS3AT55L6F1008014 på Lier Bil.

Vet at det er en 900 turbo med 5 dører og 5 gir, men hva slags motor?
Er det en 8v eller 16v? Er det en B202-et-eller-annet som jeg kan hive i en T16 fra 84?
Er som du seier ein turbo med 5 dører og 5 gir, kan legge til at bilen er produsert i Trollhättan, er ein M85 og har intercooler og 16v turbomotor (noko L-en indikerar, hadde det vore ein 8v hadde talet der vore S).
Det med L og S , er ikke det etter 1986 a? Nummerene er delt inn i
79-80modell
81-83modell
84-85modell
86->
:absolute: :wink: :D

Lagt inn: 03 mai 2005, 17:46
av Hjelle, N6
Er klar over inndelinga, men det med L og S er også iflg. mine opplysningar gjeldande for M84 og M85.
På seinare modellar (M90->) betyr BTW S-en lavtrykksturbo.

Lagt inn: 03 mai 2005, 18:10
av TurboLars N383
Hjelle, N6 skrev:Er klar over inndelinga, men det med L og S er også iflg. mine opplysningar gjeldande for M84 og M85.
På seinare modellar (M90->) betyr BTW S-en lavtrykksturbo.
Aha , okå , da lærte jeg noe i dag også :lol: :)

Lagt inn: 03 mai 2005, 19:08
av Jørgen N237
Kom med registreringsnummeret enten her eller på pm så skal jeg sjekke det på jobb i morgen.,.

Lagt inn: 03 mai 2005, 19:35
av Petter_N261
Freshmaker N237 skrev:Kom med registreringsnummeret enten her eller på pm så skal jeg sjekke det på jobb i morgen.,.
Har ikke noe reg nr,- det er en bil jeg fant i databasen til høggeriet i Lier :?
Det stemmer nok som Hjelle sier at det er en 16v. Jeg trudde også at L'en betydde mellomkjølt 16-ventiler.
Får reise opp og ta en titt 8)

Lagt inn: 03 mai 2005, 20:15
av Rune N35
8v hadde ikke IC!

Lagt inn: 05 mai 2005, 10:56
av Hjelle, N6
Rune N35 skrev:8v hadde ikke IC!
Men, det var vel enkelte 8v som hadde IC, der effekta var 155hk, eller var dette berre noko som vart ettermontert på ein vanlig 8v der effekta orginalt var 145hk?

Lagt inn: 05 mai 2005, 13:57
av Frode N073
eg hadde ein -86 T8 med originalt montert intercooler. far hadde ein -85 som han bytta motor i men eg meine det va originalt i den og

Lagt inn: 06 mai 2005, 12:28
av Petter_N261
Har finni ut at motoren er en 16v fra 1991. Det betyr vel at den gamle APCen fra 84-modellen ikke passer til den motoren. Det ble jo ikke laget noen 175hk i 91?
Må jeg dra med meg ledningsnettet også, da?

Lagt inn: 06 mai 2005, 13:39
av Hjelle, N6
Jauda, 175hk vart produsert i 1991, 900:an min har 175hk orginalt.
Men monge i Norge hadde berre 160/165hk pga kat.-en.

Men som du seier er det forskjell på APC-systema, 91-en har 25pin APC, 84 har 14-pin APC som sit under baksetet, 91-en har boksa i innerskjermen på venstre side. Det tryggaste er nok å rive med seg det eletriske også inkl. rele, so får du starte jobben...