Erfaringer med piratdeler?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
TBiel
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Hamar

Erfaringer med piratdeler?

Legg inn av TBiel » 04 sep 2003, 22:21

Akkurat nå er jeg litt forbanna og lei, måtte bytte vannpumpe som bare holdt 20 000 km, den var ikke original. Mye billigere enn fra Saab, javel, men å bytte den annenhvert år er litt for ofte. Remma har vært strammet med fin hånd, har hele tiden vært på grensa til det slakke for ikke å overbelaste lagrene. l Ifjor sommer bytta jeg begge nedre motorfester, sjekka det lettest tilgjengelige nå, gummien var sprukket og festet er ferdig. Kjøpt utenom Saabforhandlern det også. Rimelig, javel, men den jobben er ikke sååå artig. Andre med liknende erfaringer?

Tbiel
Hamar
N050 -88a 9000t CD

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Erfaringer med piratdeler?

Legg inn av Hjelle, N6 » 05 sep 2003, 10:31

TBiel skrev:Akkurat nå er jeg litt forbanna og lei, måtte bytte vannpumpe som bare holdt 20 000 km, den var ikke original. Mye billigere enn fra Saab, javel, men å bytte den annenhvert år er litt for ofte. Remma har vært strammet med fin hånd, har hele tiden vært på grensa til det slakke for ikke å overbelaste lagrene. l Ifjor sommer bytta jeg begge nedre motorfester, sjekka det lettest tilgjengelige nå, gummien var sprukket og festet er ferdig. Kjøpt utenom Saabforhandlern det også. Rimelig, javel, men den jobben er ikke sååå artig. Andre med liknende erfaringer?
Har ingen konkrete eksempel, men eg held meg til SAAB original, eller betre. Det vil seie slik som Bilstein demparar, PowerFlex foringar osv., der det har noko for seg å kjøpe anna enn orginalt. Er liksom ein grunn til at det heiter orginaldeler, det meinar ihvertfall eg.

Har dog sett på Norrbitt skiver bak på 900-en, bak på 9000 2.3T-en og rundt heile bilen på 9000 CDE-en. Skivene (med klossar) er kjøpte på Speedparts, og dei meinte på at det skulle vere bra haldbarheit på dei.

Svar