Lurer på noe når det gjelder gear kasser, er ute etter høyere utveksling er det noen grei måte å få det til på,? eller så må jeg ha 1 så kort at det nesten ikke er der, lurer å litt på om det er mye forskjell i giring på 4 og 5 tr kasse( har 5 tr nå), så litt på det speedparts har, men ja, det koster liksom litt da, må jo finnes en gjør det selv metode, har liksom ikke fått satt meg noe inn i det med gearkasser, satser på at dette er plassen å spør om dette,
mvh kenny n277
Gearkasse?
Moderator: Moderatorer
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
Gearkasse?
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Det finnes girkasser med forskjellig utveksling til 5 girs SAABer.
og900 i og ltt (S) har mye lavere utveksling enn T16. Tipper T8 har samme utveksling som T16. Finn en byttekasse fra en fulltrykker hvis det er til 99'ene.
9000 har mange forskjellige kasser. Turbokassene har mye høyere utveksling enn i, og 2,3T kassene har mye høyere enn 2,0T. Og utvekslingen ble høyere med årene. 2,0T økte utvekslingen i 88, 2,3T økte utvekslingen i 93 og 94. Injection-bilene fikk høyere utveksling fra 94. Kassene passer ikke sammen før og etter MY94, ellers får du det meste til å passe om hverandre.
og900 i og ltt (S) har mye lavere utveksling enn T16. Tipper T8 har samme utveksling som T16. Finn en byttekasse fra en fulltrykker hvis det er til 99'ene.
9000 har mange forskjellige kasser. Turbokassene har mye høyere utveksling enn i, og 2,3T kassene har mye høyere enn 2,0T. Og utvekslingen ble høyere med årene. 2,0T økte utvekslingen i 88, 2,3T økte utvekslingen i 93 og 94. Injection-bilene fikk høyere utveksling fra 94. Kassene passer ikke sammen før og etter MY94, ellers får du det meste til å passe om hverandre.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
glemte jo å få med vilken bil det var til jaGunR N326 skrev:Til hvilken av bilene dine da, Kenny?

det er til rallycross bilen min 99, har du noen tips
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod