Side 1 av 1

Lugging ved akselerasjon

Lagt inn: 24 mai 2005, 12:43
av Anders N95
Jeg har et problem ved akselerasjon på min 900 t-8:

I det jeg jeg har dratt på ved ett gir og setter den i neste og prøver å gi gass, så henger på en måte turboen/motoren etter og jeg sitter med tenna i frontruta. Ser for meg at lufta ikke klarer å ta seg inn i turboen igjen e.l., fordi turboen spinner for fort. Men hvorfor skjer dette?

Lagt inn: 24 mai 2005, 13:50
av saabstril
prøv og juster opp trykket litt ca 8 omdreininger på staget til waste gaten :D :D :D

Lagt inn: 24 mai 2005, 14:14
av Griffin N430
saabstril skrev:prøv og juster opp trykket litt ca 8 omdreininger på staget til waste gaten :D :D :D
Det gjør det nok vondt verre. APC vettu! :) Justerer bare grunntrykket med staget på wastegaten, og da jobber ikke APC`n riktig i forhold til det. Men du kan sjekke om grunntrykket er korrekt da. Ligger på rundt 0,43 - 0,45 bar.

Lagt inn: 24 mai 2005, 14:35
av saabstril
fjern apc systemet,lage r bare en hel haug m problemer som ikke burde vært der i d hele tatt

så tar du og sveiser fart wastegaten på det strammeste og fester den m strips og streng.
veldig viktig

Lagt inn: 24 mai 2005, 14:59
av Anders N95
grunntrykk er ok, skrudde opp trykket seinest i dag...funka jo d men.

Trykkvakta, hvor ligger den egentlig? eller jeg vet sånn halvveis hvor den ligger men ikke hvordan den ser ut.

Noen seriøse forslag på d originale spørsmålet mitt?

Lagt inn: 24 mai 2005, 15:41
av Kristian N70
Kan godt være trykkvakta som slår inn, sitter oppunder dashbordet, over pedalene. Jævli vrient å komme til der....

Lagt inn: 24 mai 2005, 15:51
av Mortimer-N18
saabstril skrev:fjern apc systemet,lage r bare en hel haug m problemer som ikke burde vært der i d hele tatt

så tar du og sveiser fart wastegaten på det strammeste og fester den m strips og streng.
veldig viktig
Drukket eller?? :absolute: :absolute: :absolute: :lol: :D

Trykkvakta sitter oppunder pedalene ja, ser ut som en bensintrykksregulator omtrent. En vakuumslangetilkobling og to ledninger. Den er sølvgrå av farge.

Lagt inn: 24 mai 2005, 17:16
av Hjelle, N6
Trykkvakta skal slå inn ved 1 bar, so det kan finns tre forklaringar på problemet:
1) Feiljustert trykkvakt
2) For høgt turbotrykk (fjern eller juster opp trykkvakta)
3) Defekt trykkvakt???

Lagt inn: 25 mai 2005, 16:51
av Anders N95
ok, d forsvant mykje godt då eg skrudde opp trykket!