Bytte av turbo OG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Petter_N261
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 179
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 261
Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
Sted: Tønsberg

Bytte av turbo OG900

Legg inn av Petter_N261 » 03 jun 2005, 12:13

Noen som vet om det går an å erstatte en Garret TB0321 med en TB0339?
Er det bolt-on?

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Re: Bytte av turbo OG900

Legg inn av Griffin N430 » 03 jun 2005, 12:14

Petter_T8 skrev:Noen som vet om det går an å erstatte en Garret TB0321 med en TB0339?
Er det bolt-on?
Såvidt jeg vet så er det bolt-on...

TB0321 var på mod. 82 - 87
TB0339 var på mod. 83 - 86

Er vel akkurat den samme, er jo på de samme årsmodellene så...

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 03 jun 2005, 18:00

Tb0321 har mindre kompressorhjul enn tb0339. Førstnevnte står i alle 8v turbobiler og sistnevnte i de med 16v motorene. Du klarer vel å få litt mere gamp ut av 339 turboen tenker jeg :D
Og ja, det er bolt on 8)
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

turboer

Legg inn av Petter 900 T » 05 jun 2005, 14:20

Forskjellen er mikroskopisk, det som er viktig at den er i orden...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar