Side 1 av 1
Forskjellen mellom OG900 T8 og T16 Aero?
Lagt inn: 06 jun 2005, 18:42
av turbopelle
Vurderer å kjøpe meg en OG900 Aero, og lurer på hva forskjellen mellom T8 og T16 Aero er. T8 Aero er det den bilen svenskene kaller T8 special, ble den bare lagd i 89?
Er det stor forskjell i HK antall på disse to motorene?
Re: Forskjellen mellom OG900 T8 og T16 Aero?
Lagt inn: 06 jun 2005, 18:47
av Griffin N430
turbopelle skrev:Vurderer å kjøpe meg en OG900 Aero, og lurer på hva forskjellen mellom T8 og T16 Aero er. T8 Aero er det den bilen svenskene kaller T8 special, ble den bare lagd i 89?
Er det stor forskjell i HK antall på disse to motorene?
T8 er vel 155hk, mens T16 ligger på 175hk (noen spesielle fikk 185hk trimkit fra fabrikk, rød apc boks og 3bars BTR)
Har hørt mye negativt om T8 motoren når det gjelder drivstofforbruk og K-jetronic (mekanisk innsprut), så jeg ville satset på T16. Sterkere, bruker mindre drivstoff og forholdsvis enkel å trimme i forhold til T8.
Lagt inn: 06 jun 2005, 18:56
av Kristian N70
Tja, en T8 med aeroplast blir aldri en aero.....den heter T8 spesial (145/155hk, 8ventiler)
Aero har 16 ventiler og mer pulver og er lettere å få god fart på.
Kjøp deg en aero du

Lagt inn: 06 jun 2005, 20:36
av Jørgen N237
T8: 145 eller 155 hk, bare Aeroskjørter i 1989,som en siste årsmodell av T8. Denne heter Special.
T16: 160 eller 175 hk(med/uten katalysator)
Aero: T16 med skjørter og mer standard utstyr..