3 sylindrig saab 9000?? HJ?LP....
Moderator: Moderatorer
3 sylindrig saab 9000?? HJÆLP....
Nå skal dere høre..
Bilen, en saab 9000 T16, 88 modell, går bare på 3 sylindre for tiden..
Jeg har forsøkt å bytte DI kasett, plugger, styringsboksen under sete, og spreder på sylinder 2, men den vil ABSOLUTT ikke tenne på den.
Hjelper ikke hva jeg gjør.
Er det noen som vet om kabelene fra alle sprederne er koblet til den samme Blå røde kabelen, via en 6 pins plugg oppe ved motorn til vindus pusserne og til pinne 13 på K-jetronik boksen på samme sted...
I Såfall hvor kobles disse sammen?
Eller HVA ANNET kan jeg forsøke..
ALLE tips jeg kan få, trenger jeg nå..
MVH Heike73
Bilen, en saab 9000 T16, 88 modell, går bare på 3 sylindre for tiden..
Jeg har forsøkt å bytte DI kasett, plugger, styringsboksen under sete, og spreder på sylinder 2, men den vil ABSOLUTT ikke tenne på den.
Hjelper ikke hva jeg gjør.
Er det noen som vet om kabelene fra alle sprederne er koblet til den samme Blå røde kabelen, via en 6 pins plugg oppe ved motorn til vindus pusserne og til pinne 13 på K-jetronik boksen på samme sted...
I Såfall hvor kobles disse sammen?
Eller HVA ANNET kan jeg forsøke..
ALLE tips jeg kan få, trenger jeg nå..
MVH Heike73
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Jeg har også en 88 mod 9kt.. Den gikk på tre sylinder når det ble lite bensin på tanken, å bensinpumpa måtte jobbe hardere. Bytta pluggledninger, fordelerlokk, rotor, plugger og bensinfilter uten forskjell. Når jeg fyllte bensin gikk den normalt igjen. Nå har jeg bytta bensinpumpa og problemet er herved historie 
Vet ikke om dette er ditt tilfelle, men...
Runar

Vet ikke om dette er ditt tilfelle, men...
Runar
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Nei det har jeg ikke forsøkt.
Men ut fra koblings skjema eg har så skal vel alle dysene ha den samme pulsen. Men jeg syntes det så litt merkelig ut jeg da, så jeg har ikke forsøkt å prøve det..
Men å lete etter brudd i den kabel haugen bak i det trange lille rommet som er tilgjengelig der, så legger jeg heller opp nye kabler fra torpedoveggen tror jeg..
Mn takk for tipset.. Skal forsøke det i morgen tidlig..
MVH Heike73
Men ut fra koblings skjema eg har så skal vel alle dysene ha den samme pulsen. Men jeg syntes det så litt merkelig ut jeg da, så jeg har ikke forsøkt å prøve det..
Men å lete etter brudd i den kabel haugen bak i det trange lille rommet som er tilgjengelig der, så legger jeg heller opp nye kabler fra torpedoveggen tror jeg..
Mn takk for tipset.. Skal forsøke det i morgen tidlig..
MVH Heike73
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Forstår deg slik at sylinder 2 ikke vil tenne. Hvordan ser pluggen ut når du skrur den ut? Er den bløt av bensin så mangler du tenning, er den helt tørr mangler du bensin. Ville startet med å sjekke det. En byttet komponent betyr ikke at den feilkilden er eliminert, hender tilogmed at nye deler er defekte.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Sylinder 2 stemmer. Men pluggen ser helt lik ut de andre når jeg har skrudd de ut..
Bilen går jo som en snekke, når den går på 3 sylindre, å det blir ikke noe forskjell om jeg tar bort kabelen inn på dyse 2, så at det er den som er problemet kan man jo ganske bra fastslå..
Men skal ut å prøve å bytte om på kablene som Kristian N70 foreslo, så får vi se om det er det som er problemet i alle fall..
Ellers så tenkte jeg at om det er noen som vil ha noen skjema over det elektriske systemet til en slik bil, så si ifra, så skal jeg forsøke å fikset fram det på ett vis. Har en ganske bra verkstedshåndbok fra Saab.. (Er bare jeg som er litt pysete til å forsøke uten å få bekreftet saker å ting)..
MVH Heike73
Bilen går jo som en snekke, når den går på 3 sylindre, å det blir ikke noe forskjell om jeg tar bort kabelen inn på dyse 2, så at det er den som er problemet kan man jo ganske bra fastslå..
Men skal ut å prøve å bytte om på kablene som Kristian N70 foreslo, så får vi se om det er det som er problemet i alle fall..
Ellers så tenkte jeg at om det er noen som vil ha noen skjema over det elektriske systemet til en slik bil, så si ifra, så skal jeg forsøke å fikset fram det på ett vis. Har en ganske bra verkstedshåndbok fra Saab.. (Er bare jeg som er litt pysete til å forsøke uten å få bekreftet saker å ting)..
MVH Heike73
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det er mulig å fikse enkelte tennkassetter, coilen lar seg bytte...
Desverre så er det somoftest andre feil som gjør at de ikke virker:(
Har en defekt DI-kassett som du kan få coil fra, har også DI som er i orden for salg.... Send meg en PM
Desverre så er det somoftest andre feil som gjør at de ikke virker:(
Har en defekt DI-kassett som du kan få coil fra, har også DI som er i orden for salg.... Send meg en PM
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor