Side 1 av 1
Hvor mange har Sensonic?
Lagt inn: 07 sep 2003, 20:46
av Lars-Erik-N049
Jeg bare lurer på om det er fler enn meg i klubben som har Sensonic?
Mange sier det er så mye problemer med Sensonic og de fleste har byttet til vanlig. På min -95 NG900T fungerer den helt strålende. Sensonicen er oppgradert til -97 mod. Noen som vet hva som har pleid å gå i stykker på denne saken?
Lars-Erik
Re: Hvor mange har Sensonic?
Lagt inn: 08 sep 2003, 09:54
av Hjelle, N6
Lars-Erik-N049 skrev:Jeg bare lurer på om det er fler enn meg i klubben som har Sensonic?
Mange sier det er så mye problemer med Sensonic og de fleste har byttet til vanlig. På min -95 NG900T fungerer den helt strålende. Sensonicen er oppgradert til -97 mod. Noen som vet hva som har pleid å gå i stykker på denne saken?
Problemet med Sensonic var vel at automat-kløtsjen slutta å virke, slik at en kunne risikere å verte ståandes midt i eit lyskryss fks. utan muligheit for å gire...
Veit at SAAB kan bygge om for nokre få tusenlappar, men er ikkje heilt sikker på kva som vert bytta. Konseptet er ihvertfall tøft.
Lagt inn: 20 okt 2003, 21:37
av Sensonic
Jeg har en 97 mod 900 T SE Coupe med sensonic.......den slurte på 2500 - 3500rpm.....måtte bytte hovedsyl/bremsekraftforsterker/clutch + slanger fordi det var kommet "gummi" fra slangen i systemet. Vet ikke om dettte er en svakhet kun på Sensonic, men det er e hvertfall en nytelse å kjøre den. Bilen er gått 208000km. Har akkurat satt in Steg 1 BSR + Pipercross åpent filter......men synes fortsatt bilen bør ha over 4000rpm før det "funker" som det skal....og det gjør det(skal være ca. 230hk i den nå)
Re: Hvor mange har Sensonic?
Lagt inn: 21 feb 2004, 01:28
av Lasse
Lars-Erik-N049 skrev:Jeg bare lurer på om det er fler enn meg i klubben som har Sensonic?
Mange sier det er så mye problemer med Sensonic og de fleste har byttet til vanlig. På min -95 NG900T fungerer den helt strålende. Sensonicen er oppgradert til -97 mod. Noen som vet hva som har pleid å gå i stykker på denne saken?
Lars-Erik
Har en 95 mod 2.0 SE Turbo med Sensonic. Fungerte prikkfritt helt til den havarerte på ferietur i Sverige (133 000km). Flaksen var at nærmeste Saab-verksted lå 200 meter unna

Mesteparten ble byttet og feilen var den samme som er beskrevet i et annet innlegg på denne tråden (gummi som løsner innvendig). Systemet havarerte siden 2(!) ganger i løpet av 6 måneder - siste gang i desember i fjor. Siste gang ble det funnet en feil relatert til nøkkelen (elektronikk?) som forplantet(?) seg til Sensonicen. Den har i hvertfall fungert som den skal etter den siste reparasjonen. Får se hvor lenge den varer...
Det finnes ombyggningssett (ca kr. 6.000,- ++). Se
http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
Lasse Jakobsen
- 95 2.0 SE Turbo
Lagt inn: 21 feb 2004, 14:22
av Hjelle, N6
Bra side, med fin info/jobbbeskrivelsar det her:
http://www.genuinesaab.com/psi/default.asp
Ser ut som det går ann å snde ein mail til desse folka, og få den jobb beskrivelsen du er ute etter, scanna i PDF.
