Side 1 av 1
3-sylinders og900
Lagt inn: 08 jun 2005, 17:04
av Eirik N396
og900i -88 :
bilen min sviver kun på 3 sylindrer (tror jeg) når jeg starter opp om morgenen.. det høres ihvertfall ut som om en sylinder ikke er med på leken. bilen rister litt, og høres fæl ut

det forsvinner etter at jeg har kjørt i ca et halvt minutt.. (batteriet mitt er gammelt/dårlig, så når bilen har stått noen dager er det bare så vidt den starter, men det har vel ikke noe med saken å gjøre?) har noen tips og ideer?
Lagt inn: 08 jun 2005, 17:39
av saab9000aero
skift rotor,fordelerlokk,pluggkabler og plugger,hjalp i hvert fall på min gamle saab,bytt batteri,koster ikke allverden,kansje også kontrollere utladingen
Lagt inn: 08 jun 2005, 22:07
av Lars_N289
Kan vel også vere k-jetten som fjuskar.. er slett ikkje usansynleg

Lagt inn: 09 jun 2005, 17:39
av Eirik N396
jeg vet ikke hva k-jetten er..

styringsgreia for innspruten? og hvordan tester jeg om den er problemet?
kan jeg bare kjøre slik, eller må jeg fikse det før det blir verre tror dere?
Lagt inn: 10 jun 2005, 10:48
av Pål N526
neste gang du er ute å kjører, så nårr du setter bilen i fra deg, så leter du på lokket til tanken på vannet.. sånn at ALL damp siger ut og la det stå sånn over natta.. hvis bilen starter lettere.. eller det tar kortere tid, før stempelet slår inn, har du vann i sylinder.. med andre ord.. topp pakninga di er gåen..
Lagt inn: 10 jun 2005, 12:22
av Eirik N396
å fy da...! håper da endelig ikke at det er problemet! men problemet er at det er ikke alltid den fjusker... så det er vanskelig å si om det hjeløper eller ikke. når den står fra 22.30 til 08.00 pleier det ikke være problem. når den derimot står et døgn eller mer, tror jeg den er sånn.
dersom toppakningen er ødelagt; hvor lenge vil bilen holde? for det er dyr reparasjon så vidt jeg ha forstått

eventuelt en avansert hjemmefiks

men den må jo planslipes og alt

Lagt inn: 10 jun 2005, 12:24
av Eirik N396
kom plutselig på at eksosen pleier være litt hvit.. vanndamp?

Lagt inn: 10 jun 2005, 15:52
av TurboLars N383
Da har vel topppakningen din takket for seg da

Lagt inn: 10 jun 2005, 20:01
av Erik N21
.... sjekk nå først at vannet faktisk forsvinner før du plukker fra hverandre alt sammen. tror heller ikke det er k-jet på bilen din hvis jeg ikke husker helt feil....
Lagt inn: 15 jun 2005, 17:20
av Eirik N396
Erik N21 skrev:.... sjekk nå først at vannet faktisk forsvinner før du plukker fra hverandre alt sammen. tror heller ikke det er k-jet på bilen din hvis jeg ikke husker helt feil....
vannet forsvinner? med en gang jeg skrur av korken? eller først når den har stått av over natta? skal den stå "åpen" natta over? dersom vannet bare skal renne inn i sylinderen hele natta: vil jeg ikke få store problemer med å starte bilen da? for det er jo problem nok fra før.. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. for det er bare av og til, tror det er når den står lenge, at den fjusker.. og jeg har ikke tålmodighet til å la bilen stå noen dager
