Side 1 av 2
Saab 900 GL -84
Lagt inn: 10 sep 2003, 09:03
av Jørgen N237
Jeg lurer på en Saab 900 GL -84.. Lurer på hva jeg bør se etter.... er etter nåværende eier mye rust, litt lakkrust. Drivknute litt sliten, kjørt 260000, sedan, 5000 kr..
Hva bør jeg se etter på denne bilen?
Eventuelt hva koster en drivknute til denne bilen??
MVH
Freshmaker
Lagt inn: 10 sep 2003, 09:22
av Mortimer-N18
Hvis det er mye rust som han sier så ikke gi 5000,- for den da... Prut den ned til 3. eller mindre. Er den så dårlig som han sier så får han ikke mer enn vrakpanten for den uansett..
Se etter om bærevangene foran er rustet. Du ser det ved tårna i motorrommet. Mye rust = IKKE bra.. koster 5000,- å sveise på nytt.
Se også etter rust i festene til staga på bakakselen. De staga som går bakover i hjulhuset bla. festene kan ryke på de etterhvert.
Ellers er det jo den store sykdommen... rust under dørene. Det er jo ikke så farlig å kjøre med, så de andre to bør du sjekke litt bedre.
Lagt inn: 10 sep 2003, 10:01
av Jørgen N237
Jeg skrev feil (

) eier sier det er lite rust, litt overflaterust.. Men skal jo gå gjennom bilen...
Lagt inn: 10 sep 2003, 11:22
av Gjest
rust er en ting....... men den mangler jo det viktigste

Lagt inn: 10 sep 2003, 11:25
av Erik N21
glemte å logge meg på...................... er for gammel for disse data-greiene. Er det foresten noen medlemmer her som er over 30 for eksempel. Etter å ha lest de fleste innleggene her over tid forstår jeg at jeg har nådd en alder det kanskje er på tide å selge aero'en. noen som vil kjøpe?
Lagt inn: 10 sep 2003, 11:29
av Jørgen N237
Jadda, mangler turbo..men har ikke så god råd til å kjøpe dyr bil nå,... Skal ha en bil i ett år, så kan jeg tenke på turbo og heftigere saker.. Til sommeren igjen er jeg interessert i aeroen din, men man blir aldri for gammel for slikt leketøy...
MVH
Freshmaker
Lagt inn: 10 sep 2003, 12:15
av Erik N21
regner med at det er forsikringen du tenker på når du sier at turbobilene er så dyre - det er jo ikke verdens største problem å få tak i en 900 turbo fra 10-12000 og oppover. aeroen selges i løpet av høsten - skal imidlertid på eu-kontroll først og det er jo spennende nok.
Lagt inn: 10 sep 2003, 12:20
av Jørgen N237
Tenker både på forsikring og på at jeg vil ha en bil som ikke blir et pengesluk hvis noe ryker... Men en GL er greit nok til sommeren igjen.. Hvis det ikke er en rusthaug da... Får se senere, skal å se på den i kveld... Hvor mye skal du ha for den da? Send en PM før sdu selger den, mulig jeg er interessert...
MVH
Freshmaker
Lagt inn: 10 sep 2003, 12:21
av Erik N21
skal gjøre det.......
Lagt inn: 10 sep 2003, 14:15
av Jørgen N237
Noen som har formening om dette er noe å satse på??
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=302315
MVH
Freshmaker
Lagt inn: 10 sep 2003, 14:29
av Mortimer-N18
Ville pruta litt jeg da men.. Det er jo meg da..
drivknute
Lagt inn: 10 sep 2003, 15:47
av hansa
drivknuta koster ca 500,- skiftes selv ganske enkelt
Lagt inn: 10 sep 2003, 17:07
av Anders N95
Skulle ikke du kjøpe min da...??

Lagt inn: 10 sep 2003, 21:39
av Jørgen N237
Trodde ikke du skulle selge allikavel... Dessuten, denne finnes i bergen...

Men gi en lyd når du selger da, så får vi se... Men turbo kan fort bli dyrere å eie visstnok...
MVH
Freshmaker
Lagt inn: 11 sep 2003, 13:38
av Gjest
Freshmaker skrev:Trodde ikke du skulle selge allikavel... Dessuten, denne finnes i bergen...

Men gi en lyd når du selger da, så får vi se... Men turbo kan fort bli dyrere å eie visstnok...
MVH
Freshmaker
Når har du tenkt å kjøpe bil da? nå med en gang?? Klarer ikke helt å bestemme meg nei...