D?d 9-5 ...
Moderator: Moderatorer
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Død 9-5 ...
jaja .. hvor lenge var Adam i paradis???
Fikk lyst på en burger istad og tusler ut til bilen og starter, og den våkner til liv i omtrent et halvt sekund før den dør.
Med et spørrende utrykk i ansiktet vrir jeg om nøkkelen på nytt, men den bare tygger og tygger på starteren og ingenting skjer...
Check Engine lampa lyser, men det pleier den vel å gjøre til man får start uansett gjør den ikke?
Siden den startet et ørlite øyeblikk den første gangen mistenker jeg vel bensintilførselen? Hvor begynner man feilsøkingen? Kanskje det er like greit å taue den til verkstedet først som sist? (Reiser teoretisk sett på ferie neste søndag..)
Noen tips?
Fikk lyst på en burger istad og tusler ut til bilen og starter, og den våkner til liv i omtrent et halvt sekund før den dør.
Med et spørrende utrykk i ansiktet vrir jeg om nøkkelen på nytt, men den bare tygger og tygger på starteren og ingenting skjer...
Check Engine lampa lyser, men det pleier den vel å gjøre til man får start uansett gjør den ikke?
Siden den startet et ørlite øyeblikk den første gangen mistenker jeg vel bensintilførselen? Hvor begynner man feilsøkingen? Kanskje det er like greit å taue den til verkstedet først som sist? (Reiser teoretisk sett på ferie neste søndag..)
Noen tips?
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
-
- 2.0 bar
Bensinpumpa! Sjekk litt rundt før du bytter, kan være penger å spare ved skifte av den...
Kan evt også være veivakselgiver'n, så jeg tror Tech II er tingen.
Du kan jo skru ut pluggene og se om de er våte og om de lukter bensin når du har kjørt på starteren ei stund. Som sagt over her, prøv også med en annen DI-kassett.
Kan evt også være veivakselgiver'n, så jeg tror Tech II er tingen.
Du kan jo skru ut pluggene og se om de er våte og om de lukter bensin når du har kjørt på starteren ei stund. Som sagt over her, prøv også med en annen DI-kassett.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Takker for tips 
Sikringene er i orden, sjekket pluggene og de så veldig tørre ut..
Det satt NGK BCPR6ES II plugger der så da skal vel det være greit.
Børre (som den engelen han er) fikser tennkassett som jeg kan prøve i morra, så jeg får prøve det først.
Hvis ikke åker den vel en tur på Saab så de får lest den av og sett om de finner noe muffens der. Får check ok i SID'n jaffal :/

Sikringene er i orden, sjekket pluggene og de så veldig tørre ut..
Det satt NGK BCPR6ES II plugger der så da skal vel det være greit.
Børre (som den engelen han er) fikser tennkassett som jeg kan prøve i morra, så jeg får prøve det først.
Hvis ikke åker den vel en tur på Saab så de får lest den av og sett om de finner noe muffens der. Får check ok i SID'n jaffal :/
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
erg
God bedring, og god ferie!
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226