Tyding av komp.test
Lagt inn: 15 jul 2005, 11:34
Jeg foretok en komp.test på min '86 900T8 i går og fikk gode verdier på sylinder 1, 2 og 4, men sylinder 3 viste dårlig oppførsel. Opprinnelig bygget den seg raskt opp til 7,5bar. Etter å ha helt i litt olje viste den samme gode oppførsel som de andre sylindrene, det vil si 11bar. Etter å ha ventet i et par minutter testet jeg på nytt og denne gangen flatet den ut på omtrent 10,5bar. En ny test ytterligere 15 min senere viste 9bar. Hva tyder dette på? Dårlige stempelringer?
Samtidig har jeg oppdaget at om jeg tar av lokket der oljepeilepinnen er festet mens motoren er i gang, vil motoren dø fulstendig. Hva vil det si? Kan det relateres til komp.testen?
Samtidig har jeg oppdaget at om jeg tar av lokket der oljepeilepinnen er festet mens motoren er i gang, vil motoren dø fulstendig. Hva vil det si? Kan det relateres til komp.testen?