Hadde det bare vært så enkelt du.......
For det første er det en kort eller lang-motor du har? De fleste Aeroer har kort-motoren(de kom i 94), Lang-motoren finnes som aero-motor kun i 93. Hvis du har en kort-motor så må du også bytte girkasse og gir-overføring, hvis du har en lang-motor så må du bygge om litt for å få den på girkassa du har fra før.
For å begynne med det verste.... Iflg Haugan så trenger du hele hjelperamma fram, hvis ikke så blir motoren stående feil. Du må uansett kappe i høyre innerskjerm for å få plass. Hvis du bytter til "riktig" girkasse så må du også bytte drivakslinger og hjullager (andre knuter med abs).
Oljekjøleren må du bytte (eller i allefall slangene).
Servopumpa må byttes.
Alle motorfestene (både nedre og øvre) må byttes.
Dynamo.
Luftfilterboks.
Du bør også bytte intercooler og tank/bensinpumpe.
Jeg tror du må bytte fremre eksosrør.
Så kommer det ellektriske.... Det er ikke så enkelt som at du bare trenger en + og en -

Aero-motoren har på en måte apc men det er Trionic'en som styrer det hele. Til Trionicen så må du få koblet en map-sensor (istedet for luftmengdemåler), den skal også ha signaler for hastighet, bensinpumpe, tenning mm. Men det er fullt mulig å montere Trionic i bilen din uten å bytte hele nettet, det krever bare en del innsats og skjema-lesing
Hvis du skal bygge om så ville jeg i utgangspunktet ha anbefalt deg å skaffe en hel bil, da er det mye enklere...
Jeg har sikkert glemt noe i denne "oppskriften" men....
Lykke til

2.3 Turbo er i allefall MYE tøffere enn en sur gammel 2.0t
