Side 1 av 2
Og 900turbo8v vil ikke starte !
Lagt inn: 27 jul 2005, 19:24
av TurboLars N383
Nå har jeg prøvd alt og den vil ikke starte

!!
Den får bensin og gnist , kabler , plugger , rotor og fordelerlokk er nytt osvosv

.
Det sier bare "boff boff" i eksosen uten at den vil tenne
Så noen som har forslag til starthjelp

?? Er rimelig gira på å kjøre nå
På forhånd takk

Lagt inn: 27 jul 2005, 20:12
av Morten-N146
Du har vel ikke byttet om noen pluggledninger/evt satt på fordelerlokket feil? Bare den første tanken som slå meg ettersom det høres ut som den tenner når ventiler er åpne.
Lagt inn: 27 jul 2005, 20:31
av TurboLars N383
Nej , ikke noen pluggledninger som er satt feil !! Da smeller det høyt , ikke sånn slapt "boff boff" som jeg har

...
Noen fler forslag

?
Lagt inn: 27 jul 2005, 20:32
av Pål N526
jeg veit akkuratt hvordan du har det..:S har heller ikke fått start.. skriv litt om hvordan du ikke fikk start.... stoppa den på veien liksom eller ville den ikke starte en dag? forklar stopp symptomene.. hosta den harka? skriv alle lyder osv..

de kan hjelpe mye:P
Lagt inn: 27 jul 2005, 20:45
av TurboLars N383
Hehe , altså . Jeg har nettopp bytta motoren jeg da

.
Og jeg er BOMBEsikker på at ALT er koblet som det skal

!!! Har dobeltsjekka 3 ganger .
8v har jo ikke akkurat den mest avanserte innsprøytninga , bare synd at den er så jævlig dårlig

!! Men til tross for det så funker alt som det skal , så jeg skjønner ikke helt hvor feilen er
Forslag

?

Lagt inn: 28 jul 2005, 00:24
av Mortimer-N18
Høres ut som kraftig ettertenning... Har du justert tenninga riktig da? Eller 180grader feil? Er somregel boff boff ved 180grader feil.
Man kan tro at allt er riktig og allikevel kan det være 180 grader. eneste måten er å prøve å koble den 180grader andre veien bare for å se

;)
PS- Jeg har gjort det selv engang... Skjønte ikke pøkk, for allt var jo som det skulle... men allikevel 180 grader feil vei på tenninga..
Lagt inn: 28 jul 2005, 00:56
av TurboKK N473
Kanskje eg kan vere til hjelp for ein gongs skuld
Hadde akkurat startproblem på
bilen min, og eg også hadde en slags boffboff lyd i eksosanlegget. Synes eg høyrer for meg lyden
Problemet med meg var at den fikk for lite straum. Eg satt batteriet på lading nokon timar, og brukte startbooster i tillegg, og då starta den med ein gong. Nesten før eg vrei om nøkkelen

Lagt inn: 28 jul 2005, 05:16
av TurboLars N383
Tja , batteriet er nettopp ladet så det er ikke det .
Mener du fordelerlokket er feil vei , eller hele fordeleren

?
Har ikke justert tenninga enda da den så ganske bra ut , får ta finjustering når den starter .
Menne takkker for svar , noen fler forslag

?
Lagt inn: 28 jul 2005, 09:42
av Ottar N398
Han mener nok hele fordeleren. har gjort dette en gang også så ny blir alt slikt merket

Lagt inn: 28 jul 2005, 16:43
av TurboLars N383
Er ganske sikker på at det ikke går ann å sette fordeleren feil vei jeg , mener det er et hakk på den eller noe . Men det finner jeg ut etterpå
Ikke fikk jeg kjørt på det treffet i Oslo eller det
Noen fler forslag ? Hehe

Lagt inn: 28 jul 2005, 16:59
av Mortimer-N18
Fordeleren går bare ann å sette inn en vei... Men det går ann å sette pluggkablene på feil i forhold til rotoren. Sjekk at motor står i null og sjekk hvor rotoren står. Det er 1'eren der rotoren står. Så er det bare å sette på i riktig rekkefølge etter eneren. 1-3-4-2. Det kan hende at du har satt riktig rekkefølge men i feil klokkeretning. Rull bilen framover i 4. gir eller noe og se hvilken retning rotoren går i. Det var det jeg klarte å gjøre den gangen... satt på i feil klokkeretning, men husker ikke hva som var riktig..

Det blir jo tennigsrekkefølge 1-2-4-3 det vettu.. litt feil det...
Verdt å sjekke

Lagt inn: 28 jul 2005, 18:04
av TurboLars N383
Jepp , bare tok av fordelerlokket og fikk noen til å dra på starteren så så jeg hvilken vei rotoren gikk . Funker vel bra det også .
Også er jeg ganske sikker på at syl1 er øverst , mener også at det er et hakk der "null" er , også kalt tenning på syl 1 ca
Takk

Lagt inn: 28 jul 2005, 18:06
av Pål N526
fikk du start da? assa.. er egentlig bare å VRI på fordeleren mens noen andre starter.. så finner du fort ut hvor tenginga skal være:P
Lagt inn: 28 jul 2005, 19:23
av TurboLars N383
datapaal skrev:fikk du start da? assa.. er egentlig bare å VRI på fordeleren mens noen andre starter.. så finner du fort ut hvor tenginga skal være:P
Gjorde det også jeg

. Det bare "boffet" litt og er heeeelt dødt

Lagt inn: 28 jul 2005, 22:54
av Morten N42
Får den nok suppe? Det ken hende du må jusrere den litt fettere blanding.