Side 1 av 2
Klikking under bremsing
Lagt inn: 01 aug 2005, 08:58
av mknestang
En dag da jeg var ute å kjørte hørte jeg plutselig at det begynte å klikke når jeg bremset ned. Det viser seg at det bare er forran denne lyden kommer. Noen som har peiling på hva dette kan være for noe?
Lagt inn: 01 aug 2005, 09:33
av Mortimer-N18
Har du ABS? Hvilken type og modell saab har du?

Lagt inn: 01 aug 2005, 09:42
av mknestang
Mortimer-N18 skrev:Har du ABS? Hvilken type og modell saab har du?

sorry.. glemte helt å skrive det.
Det en en 87 mod 900 turbo uten ABS
Lagt inn: 01 aug 2005, 10:17
av Morten-N146
knemor skrev:Mortimer-N18 skrev:Har du ABS? Hvilken type og modell saab har du?

sorry.. glemte helt å skrive det.
Det en en 87 mod 900 turbo uten ABS
Ganske sikkert magnetventilen som klikker.
Lagt inn: 01 aug 2005, 10:19
av Griffin N430
Er turbotrykket i orden da??
Lagt inn: 01 aug 2005, 11:07
av mknestang
White146 skrev:knemor skrev:Mortimer-N18 skrev:Har du ABS? Hvilken type og modell saab har du?

sorry.. glemte helt å skrive det.
Det en en 87 mod 900 turbo uten ABS
Ganske sikkert magnetventilen som klikker.
å det vil da si? har ikke mye peiling på slikt!
Lagt inn: 01 aug 2005, 12:24
av Griffin N430
knemor skrev:White146 skrev:knemor skrev:
sorry.. glemte helt å skrive det.
Det en en 87 mod 900 turbo uten ABS
Ganske sikkert magnetventilen som klikker.
å det vil da si? har ikke mye peiling på slikt!
Det betyr at motoren av en eller annen grunn reagerer på tenningsbank, og dermed senker trykket til grunntrykk (ca. 0,45 bar) Sjekk magnetventilen. skal vel være 27 ohm gjennom den hvis den er i orden...
Har du sjekket trykket?
Er det bare når du bremser?
Lagt inn: 01 aug 2005, 12:37
av mknestang
Det betyr at motoren av en eller annen grunn reagerer på tenningsbank, og dermed senker trykket til grunntrykk (ca. 0,45 bar) Sjekk magnetventilen. skal vel være 27 ohm gjennom den hvis den er i orden...
Har du sjekket trykket?
Er det bare når du bremser?
Hvor sitter denne magnetventilen? Jeg har ikke sjekket trykket nei, å ja.. det er bare når jeg bremser så vidt jeg vet!
Lagt inn: 01 aug 2005, 13:51
av Griffin N430
knemor skrev:Det betyr at motoren av en eller annen grunn reagerer på tenningsbank, og dermed senker trykket til grunntrykk (ca. 0,45 bar) Sjekk magnetventilen. skal vel være 27 ohm gjennom den hvis den er i orden...
Har du sjekket trykket?
Er det bare når du bremser?
Hvor sitter denne magnetventilen? Jeg har ikke sjekket trykket nei, å ja.. det er bare når jeg bremser så vidt jeg vet!
Magnetventilen ser slik ut: 3 slanger og ei kontakt
Men er rart at det kan være MV, når det bare er ved bremsing...Kan d være noe med bremselysbryteren da tro? klikker det hvis du bare har inn bremsen litt, slik at bremselyset går på, eller er det bare ved hard nedbremsing?[/img]
Lagt inn: 01 aug 2005, 14:00
av mknestang
Magnetventilen ser slik ut: 3 slanger og ei kontakt
Men er rart at det kan være MV, når det bare er ved bremsing...Kan d være noe med bremselysbryteren da tro? klikker det hvis du bare har inn bremsen litt, slik at bremselyset går på, eller er det bare ved hard nedbremsing?[/img]
Jeg trenger ikke bremse så hardt for at dette skal skje, tror nok ikke det har noe med bremselysbryteren å gjøre heller, det er liksom ikke den type lyd.
Jeg har en slitt drivknute på venstre side, men det skal vel ikke ha noe å si. Har forresten nylig byttet bremseklosser.
Lagt inn: 02 aug 2005, 07:50
av mknestang
Hva er det jeg skal gjøre med denne magnetventilen for å se om det er den som klikker?
Lagt inn: 02 aug 2005, 08:15
av Morten-N146
knemor skrev:Hva er det jeg skal gjøre med denne magnetventilen for å se om det er den som klikker?
Du kan jo ta av kontakta på den og kjøre en tur og høre om den klikker. Du vil vel da kjøre på grunnladetrykk slik at bilen vil ikke gå godt.
Lagt inn: 02 aug 2005, 08:57
av mknestang
Hvis det ikke klikker eller klikker hva er galt da?
Lagt inn: 02 aug 2005, 09:07
av Morten-N146
knemor skrev:Hvis det ikke klikker eller klikker hva er galt da?
Vet ikke om det betyr at det er så mye galt hvis bilen lader som den skal og alt fungerer. Har vært borti det samme selv men så lenge bilen har gått ordentlig har jeg ikke gjort noe med den. Evt kan man prøve å skifte MV.
Sikkert noen andre som har synspunkter/erfaringer med dette.
Lagt inn: 02 aug 2005, 09:24
av mknestang
bilen går som den skal. Skal teste å ta av kontakten jeg, så får vi se hva som skjer, om det blir no annerledes.