Side 1 av 1
Hvordan få opp fastrusta skruer??
Lagt inn: 02 aug 2005, 19:31
av Griffin N430
Driver å plukker fra hverandre forstillingen, da jeg skal sveise i nye drivakselbrønner, men fastsittende rusta skruere har dukket opp
Er den noen gode metoder å få løs skruer som sitter som f.....??? F.eks de to 19mm skruene som holder kalipperen på plass får jeg ikke rikket på...Tørr ikke å ta i for hardt heller, for vil ikke knekke skruene inni der!
Hadde vært bedre med trykkluft muttertrekker kanskje? eller noe slags rustløser?
Lagt inn: 02 aug 2005, 19:33
av sabbus-N252
5-56 og MASSE moment

pleier å funke det!
Lagt inn: 02 aug 2005, 19:37
av Griffin N430
sabbus skrev:5-56 og MASSE moment

pleier å funke det!
Ja, det funker men vil nødig at jeg skal dra av skruene inni godset. Enten går det, eller så knekker man skruen!

Men vil tro at en muttertrekker banker løs skruene!

tror jeg får satse på det
Lagt inn: 02 aug 2005, 20:02
av kenny n277
luft trekker er tingen, men jeg har dradd med latmannsarm med forlenger rør på det jeg makter(å det er mye

) uten ut det knakk noe, det løsnet å, tåler nok mer en en tror til tider,men luft var jo enklere da

Lagt inn: 02 aug 2005, 20:03
av Rune N35
om du løsner øvre og nedre bærekula pluss bremseslangen og endeleddet så slipper du å ta av kalipperen!

bare å ta av hele navet..
Lagt inn: 02 aug 2005, 20:23
av Pancho N497
prøv med varme

få de rødglødende å riv tel

bruker å løsne da..
Lagt inn: 02 aug 2005, 21:24
av Johnny
Du trenger ikke väre redd for å knekke skruene til kalipperene, for det klarer du ikke med vanlig håndemakt. Grunnen til at de sitter, er nok at det er er brukt locktite(eller hvordan det nå skrives). Det er bare å mate på. Jeg pleier å hjelpe til med en ekstra fastnökkel, men en latmannsarm og riktig pipe burde gjöre susen det også. Best er kanskje lösningen til Rune, det eneste minuset er at da må du lufte bremsene etterpå.
Mvh
Johnny

Lagt inn: 02 aug 2005, 21:26
av Dag_N353
Muttertrekker punktum.. hvis du skal skru dem opp da.
Med den så får man no så inne i det innerste mange slag, så man får banket den løs.
Med å bruke latmansarm kan man fort dra over hode på en sekskant, eller dra umbrakoen rund, og da kommer man verken frem eller tilbake..
Triks hvis man har dratt av en skrue er å ta en mutter som går utenpå det som er igjenn av skruen å sveise den fast.
Da skjer to ting, en: du får feste til verktøy, to Varmen gjør at en får bevegelse i metallet slik at det løsner.

Lagt inn: 03 aug 2005, 15:02
av 9000 Geir N371
Knakk hodet på en av de som boltene som står nederst på demperene fremme!

"Camber-boltene" kanskje? Det var mareritt å få av...for det virket som den var sveist fast i styrearmen...
