Side 1 av 1

Kjære klubbmedlemmer.. Råd ønskes..

Lagt inn: 12 aug 2005, 19:29
av ArntR N315
4 skal bli 5... er ute etter ny bil.. har allerede funnet den... finansieringa er på plass...

MEN... dere som er "mer" kjennere til fingerspissene...

Er dette et akseptabelt kjøp??

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... 352&page=6

Har mailet med selgeren. Hn sier at dette er en 2,3t (185 hk) som har blitt påmontert AEROutstyr pluss AERO-hjernen etter registrering.

Jeg har lyst på 4-hjulstrekker.. men ikke mye å velge imellom i samme prisklasse.

Så... hva sier dere??

P.S: Noen i Førdeområdet som kunne ta seg en tur innom sjappa?? Bare for å se...??

Ærbødigst

ArntR.

Lagt inn: 12 aug 2005, 19:37
av Tor N12
Jeg kan ikke mye om 9-5! Må innrømme at denne var meget pen MEN det er jo ikke ekte vare..... Hadde jeg først brukt så mye penger på bil så hadde nok jeg ventet på å finne det rette kjøpet av "orginalen"
......... km-stand på 42k på en fem år gammel bil er jo meget lavt, jeg hadde i allefall sjekket det nøye... Hadde jeg hatt en så god bil så hadde jeg vel ikke klart å la den stå i ro så mye :)

Lagt inn: 12 aug 2005, 19:53
av Pål N526
det er sant det dær med km stand.. virker litt uvanelig for å være 5 år ja... hmmz.. undersøk det nermere.. det lureste du gjør...

Lagt inn: 12 aug 2005, 21:12
av saabanders
Jeg var i Førde i går,men det hjelper jo ikke. Men jeg kjenner folk i Førde som har peiling på bil (ikke spesielt Saab), så viss det er viktig kan det kansje ordnes.

Anders

Lagt inn: 12 aug 2005, 22:36
av Jørgen N237
Jeg har siklet på denne bilen, lurer på om den har stått pga. sykdom... Er en pen bil såvidt jeg husker.. Men lav km er vel ikke nødvendigvis positivt på 9-5 (motorproblemer)..

Lagt inn: 12 aug 2005, 23:02
av ArntR N315
Mailer stadig med selger.. Fram til 2003 ble bilen damekjørt. Det stod da ca. 9500 på telleren og bilen ble solgt videre pga at fruen i huset ikke likte den. Ble solgt til nye "dame" og det er ca. kjørt 45 tusen pr. idag.

Prutningsmonn??? Eller??

Dama mi liker den også... Fine felger og lekre linjer. Og pen styling. Kan sikkert oppgraderes med el.seter/treinteriør/powerflex osv osv etterhvert...

Skal se meg om etter andre 9-5'ere... har jo penga og kan handle 8)

Lagt inn: 12 aug 2005, 23:44
av Gunnar N326
300.000 i heftelse som ikke strøket da... må finne hvor mye som står igjen av det :oops: Dessuten, er den ikke registrert med mere enn 125kw , ifølge søk på "registreringsnummeret" søk i mekonomen der du kan bestille deler til bilen din ved hjelp av reg.nr... Blir et h**vetes påslag på prisen dersom du blir nødt til å betale avgift på de ekstra gampene :cry: Be om å få sendt kopi av vognkort, og en attest fra banken på hvor mange kroner som forrige eier skylder før pantet er slettet. Ville også ringt toll & avgift a/s og spurt hva en må betale i avgift imellom 185hk og 230hk..
Er vel ikke så redd for motorproblemer, dersom all mod. er skikkelig gjort. Er vel mest 2.0t det..

Proceed with extreme caution :wink:

Lagt inn: 13 aug 2005, 15:04
av ArntR N315
Ikke vinterkjørt før vinteren 2003/2004..

Har konfrontert det med heftelser... fått forsikringer om at dette blir tatt bort...

Reklameres som 100% strøken... på tlf vel og merke.... Det som er rundt panseret er sort tape... hvis noen lurte på det.. ikke noe spesial pynting.. satt dit for å beskytte mot steinsprank og harde innsekter.. hehe..

Skal tenke tenke tenke.. kjerringa maser "JAAAAAAA".......

Har sett komplett aero int til 95 på sdcc.... ca 14 tusen svenske... men BEIGE...:(:)

Lagt inn: 13 aug 2005, 19:49
av Jørgen N237
Sats på hjertet du.. Fatteren også ser etter 9-5, men varebil da.. Følg hjertet.. Men hadde ikke vært dumt å vite hvor ofte olje++ er skiftet da..

Lagt inn: 14 aug 2005, 11:07
av ArntR N315
øh.. nesten fifty fifty (jeg stemte selv nei...)

Men.. var å så etter trimutstyr osv osv osv (må jo ha noe å holde på med, ellers blir bilholdet kjedeligt;))
så da at det var eget trim til 9-5 fra 98-00 da dette var 170hk 2,3ltt, og fra 01 og oppover var 2,3ltt på 185 hk...

Nå sier disse gutta at bilen er en 2,3ltt med 185hk originalt, og GunR. sier den er oppført med 125kw (170hk) jamfør registreringsnummer på menkonomen.. såe.. her er det reklamert for feil originalt oppsett.. enda en grunn til å få is i magen.... uaaaaahh

Bør vel få kopi av vognkortet.....

Kjerringa er helfrelst, men har null teknisk innsikt.. bare det er estetisk vakkert, så er hun solgt...

Lagt inn: 14 aug 2005, 14:55
av TurboRoger_N486
Et lite tips:

Saab har innført utvidet motorgaranti på 8 år på 9-5. Denne gjelder dersom du har fulgt servicer. Jeg tror at dersom du skulle få oilsludge problemet på denne bilen så ville du slite litt i og med at den er trimmet.

Jeg har selv en 2002 mod 9-5 aero som fikk motorhavari etter bare 78000 km. Hele motoren og turboen ble byttet på garanti.

Uten garanti hadde dette nok kostet skjorta!

9-5 har hatt mye problemer med motorene. Hørte en annen 9-5 her om dagen som kjørte forbi meg med en gjenkjennelig lyd. Den motoren havarer ganske straks tipper jeg.

Vær forsiktig med trimmede 9-5'er...

Lagt inn: 14 aug 2005, 15:10
av Troll R
tror ikke jeg hadde kjøpt bilen som er "bygget om til en aero "
og selger er fg racing lukter svidd av bilen.det er mange andre biler på nettet tror jeg hadde lett litt lenger .
min eldste bror tittet også på den bilen men det ble importert en 9-5 fra sverige .han sparte 50000på dette kjøpet .

uansett hva du velger lykke til

mvh

Kasper :lol:

Lagt inn: 14 aug 2005, 19:23
av ArntR N315
En liten replikk til Kasper (deler dine tanker også)... Bilen har fabrikkmontert Aeroeksteriør inkl. understell.. Og har originale Aero-hjernen for motorstyring (Trimmen) (Det fikk jeg opplyst pr. telefon)

FG-racing kjenner jeg ikke til.. hjemmesiden deres er full av motorsykler... og anna tohjulsmorsomheter...

Ja.. Jeg er veldig bekymret selv.. Tenker oilsludge og motorhavari så det hyler etter... Synes det har vært en fin saklig tone... er hverken skremt eller lettet.. veier for og imot...

Kan være jeg bekymrer meg unødvendig, men det er helt klart at oljeskift og kjøremønster spiller ifbm oilsludge-problematikken... Og det bekymrer meg.. har hatt 2 stk 9k'er som har fungert problemfritt, så når man er vant til problemfrie bilhold og plutselig står overfor å kanskje måtte bruke tusenlapper på dyre verkstedbesøk, så tenker man ekstra hardt... Har virkelig lært meg 9k'en og kjenne, spørs hvor mye av den kunnskapen jeg kan ta med til 9-5'en... :?

I nøden spiste fanden fluer... Fant en Volvo Crosscountry her i Alta til 300tusen... men kjerringa lot seg ikke fenge... (var ikke imponert selv.. mye elektrisk småplukk på volvo'er...)