Legg inn
av frkristiansen » 21 aug 2005, 15:52
Det er helt naturlig og jo dårligere bensin, og lavt oktan du kjører på jo værre blir det, dette fordi bilen jobber på banke grensen, og regulerer trykket til det maksimale som er sundt for motoren, med di forutsetninger som er til grunn der og da, som temperaturer, luftfuktighet, høytrykk, lav trykk og bensin kvalitet, dette er spesielt på lavere turtall opp til 3000 omdreininger, og det er ikke før etter 3000 at man oppnår fulle ladetrykk som er noenlunde stabile, selv om det også hær vil reguleres noe. En annen ting er adaption, i enkelte tilfeller, trenge bilen en ganskel lang tid for å få adabtert programm i forhold til forutsettninger for å yte maksimalt. Dette er da mine erfaringer, og eksperter må komme med innspill og koregeringer, da jeg ikke er mekaniker, eller bil teknikker på noe vis, men det er mine refleksjoner om problematikken.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv