Side 1 av 2

Nødvendig med bremseskjold?

Lagt inn: 23 aug 2005, 20:13
av Ronny_N169
Må disse rustne, fæle greiene sitte på om man vil ha bilen godkjent på biltilsynet? , vurderer å bare kappe de vekk..

Lagt inn: 23 aug 2005, 20:47
av Rune N35
trenger ikke sitte der, men om de gjør må de være hele.

Lagt inn: 23 aug 2005, 21:10
av Ronny_N169
Takk, bare å kappe da!

Lagt inn: 25 aug 2005, 11:22
av Trond N47
Og risikere at bremsene plutselig ikke virker? Høres lurt ut ja. Dra til en hugger og skaff deg nye du!

Lagt inn: 25 aug 2005, 13:16
av Jens P. N024
Finnes biler som ikke har slike orginalt........... :-)

Lagt inn: 25 aug 2005, 13:25
av Morten-N146
De har vel sin effekt i de skal kjøle ned bremsene samt beskytte. Ville ikke tatt de vekk nei. Det er ok at det går an å kjøre uten men..

Lagt inn: 25 aug 2005, 16:36
av Petter 900 T
Trond N47 skrev:Og risikere at bremsene plutselig ikke virker? Høres lurt ut ja. Dra til en hugger og skaff deg nye du!
Tror ikke bremsene slutter å virke uten, jeg har ikke skjold på "Gatebilen"

Brukte skjold? trukke det! :shock:

Vasa husmann er stabilt i konsistensen i forhold...

Jeg personlig mener at kjølingen blir bedre uten skjold.

Skjoldene skal i stor grad holde fremmedlegemer ute, men ofte fanger de mere drittenn de stopper.....

Ta av og kast er mitt råd :!:

Petter

Lagt inn: 25 aug 2005, 17:49
av Ronny_N169
Skjolda er egentlig bra de, til å være på en og900-85, problemet er at jeg ikke får plass til de nye skivene da. Hadde jeg fått plass hadde de nok blitt sittende.

Lagt inn: 25 aug 2005, 18:27
av Saab900STCR
Dom sköldarna minskar 3 saker:
1, risken för att stenar eller andra saker ska hamna mellan belägg och skiva.
2, mängden bremsestøv på fälgarna.
3, kylningen av bromsarna.
Sen är det upp till var å en att välja....

Mvh Anders

Lagt inn: 28 aug 2005, 14:08
av Ronny_N169
Dette er i hvert fall grunnen til at skjolda ikke får plass
Bilde
Håper at bremseeffekten blir tilfredstillende med renoverte kalipere og Ferodo klosser.

Lagt inn: 28 aug 2005, 19:06
av Frode N220
gul900_N169 skrev:Takk, bare å kappe da!
Eller hvis det er classic900 - skru det av...

Lagt inn: 28 aug 2005, 19:15
av Rune N35
Desverre ikke alltid "bare" å skru av...

Lagt inn: 29 aug 2005, 08:07
av Petter 900 T
Rune N35 skrev:Desverre ikke alltid "bare" å skru av...
Jeg vedder en turbo på at ingen har klart å skru ut alle skruene på skjoldene på en og 900 :shock:

Selv italia-cabber sliter vel litt der.....

Petter

Lagt inn: 29 aug 2005, 08:38
av Jens P. N024
Har skrudd ut alle skruene på 5 stk skjold uten problem.
Ved hjep av muttertrekker og ved å slå litt på skruene først,så løsner
de helt fint :-)

Lagt inn: 29 aug 2005, 08:46
av Petter 900 T
Jens P. N024 skrev:Har skrudd ut alle skruene på 5 stk skjold uten problem.
Ved hjep av muttertrekker og ved å slå litt på skruene først,så løsner
de helt fint :-)
De skjoldene jeg har sett der har det vært vanskelig nok å lokalisere skruene...

Skylder deg en turbo... :D

Petter