Nå nærmer det seg stygt Eu kontroll for min 85 SAAB 900 turbo 16...
Tror egentlig det skal gå ganske greit, men kommer garantert til å få mangel på håndbrekk.
Håndbrekket virker ikke veldig bra kan man si, ellers på bremsene er det ikke noe å klage på (bortsett fra at det lukter sveis hver gang jeg har kjørt litt aktivt). Det som jeg syntes er litt merkelig er at i blant så virker de helt fint, men som oftest ikke.
Noen her som har noen tips til hvor problemet kan ligge?
H?ndbrekk OG900
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
det besta e vel å ta av calipperane framme. reingjør de og smørra de opp.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Kan være nok å justere de. Du har brekket foran, og det er selvjusterende.
Stå stille, hold inne bremse pedalen mens du "pumper" med håndbrekket. Prøv deg fram, start med en to tre ganger så kjenner du om det blir bedre. Om det ikke har det gjentar du operasjonen
OBS! Tar du for mange ganger, må du ut med klossene og skru tilbake stemplene!!! Så dette gjør du på egen risk!
Stå stille, hold inne bremse pedalen mens du "pumper" med håndbrekket. Prøv deg fram, start med en to tre ganger så kjenner du om det blir bedre. Om det ikke har det gjentar du operasjonen
OBS! Tar du for mange ganger, må du ut med klossene og skru tilbake stemplene!!! Så dette gjør du på egen risk!

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Kan være en fordel og ta ut og smøre opp igjen der håndbrekket går inn på calipperen først da det ofte kan være der det setter seg.Børre N17 skrev:Kan være nok å justere de. Du har brekket foran, og det er selvjusterende.
Stå stille, hold inne bremse pedalen mens du "pumper" med håndbrekket. Prøv deg fram, start med en to tre ganger så kjenner du om det blir bedre. Om det ikke har det gjentar du operasjonen
OBS! Tar du for mange ganger, må du ut med klossene og skru tilbake stemplene!!! Så dette gjør du på egen risk!
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048