Side 1 av 1

Problemer med turbotrykket

Lagt inn: 06 sep 2005, 13:50
av Joachim N370
APC'n er justert til ca 1 bar, grunnladetrykket lå på ca 0,4 bar, men fikk ikke opp mer enn 0,6 bar trykk på maks.

Prøvde å bytte wastegateklokka i går til en fra en ny Mitshu... TE05-12B-turbo. Dette er samme turbo som sitter i bilen nå. (89 900 T16)
Etter bytte av WG er GLT 0,2 bar og det suser og hyler noe forferdelig.
Prøvde å korte inn stanga til WG'n, men samme problemet og samme GLT!
Vakummet varierer fra -0,5 -> -0,65 bar.

Noen som har noen forslag på hvor jeg skal starte feilsøkinga??

Lagt inn: 06 sep 2005, 17:05
av Pål N526
jæææ... hvordan startet dette probleme? har du nappa ut strømmen på magnet ventilen å sett? da skal bilen gå på ladetrykk.. juster deg ladetrykke ut i fra det, ved å vri på staget.... om det skal skrus inn eller ut, er jeg usikker på, men 2 runder er 0,1 bar, etter som jeg husker..

Lagt inn: 12 sep 2005, 11:51
av Joachim N370
Skal det gå an å blåse gjennom magnetventilen når den ikke får spenning/strøm? Jeg kan blåse gjennom alle de tre "nipplene".

Har byttet tilbake til den gamle WG-klokka og grunnladetrykket er ca. 0,35 nå. :?

Lagt inn: 12 sep 2005, 12:11
av Kristian N70
Det er en av de som skal være stengt, husker ikke hvilken i farta.
Prøv en annen MV du :wink:

Lagt inn: 12 sep 2005, 12:57
av Joachim N370
Tror jeg skal gjøre det, for når jeg kobla den på igjen nå, så smatra den veldig! Ikke bare klikk av/på, men bråka skikkelig lenge etterpå. Hørte den t.o.m når jeg kjørte. Nå skal jeg vente til motor'n har kjølt seg skikkelig, så skal jeg øke grunnladetrykket med ca. 0,15 bar. Var litt under 0,3 bar nå.

Lagt inn: 12 sep 2005, 13:16
av Kristian N70
Tror det er "R" du ikke skal kunne blåse i, GLT legger du til rundt 0,45 et sted. Jeg kjører med GLT på ca 0,55.