Hadde/har en rumling i bilen, som blir borte/avtar når jeg svinger mot høyre. Var sikker på at dette var høyre forhjulslager siden bilen har gått 366.600 km. Tok av spindelen og fikk presset ut lageret på et verksted og satt inn nytt, monterte spindelen og rumlingen fortsetter?!
Da gjenstår det å bytte høyre bakhjulslager, men vil være bombesikker da prisen for bakhjulslager er høy....
Kan det være andre ting?
Symptom, kører rett frem på e-18 "rumler" sekvensiellt, dreier mot høyre lyden avtar, mot venstre øker. Høres best i 80km/t og 120km/t. Høres ut som det kommer fra front og ikke bak. Kan det være at indre drivledd begynner å tørke ut? Eller kan det være motorfester? Eller kanskje en kombinasjon?
Noen med erfaring?
Byttet forhjulslager uten grunn.
Moderator: Moderatorer
Hjullager.
Nei. Bakhjulslagera er ikkje like på alle og900.
Det er skille mellom 87 og 88 mod. + at det er skilnad på lageret dersom om du har ABS eller ikkje.
Dersom du er interessert har eg eit nytt bakhjulslager for 88-93 mod. utan ABS liggande. (Fekk ikkje levert det tilbake pga. at eg hadde rota vekk den originale innpakkinga).
Det er skille mellom 87 og 88 mod. + at det er skilnad på lageret dersom om du har ABS eller ikkje.
Dersom du er interessert har eg eit nytt bakhjulslager for 88-93 mod. utan ABS liggande. (Fekk ikkje levert det tilbake pga. at eg hadde rota vekk den originale innpakkinga).
STCN N23, Hadde 86 mod. AERO.
-
- Sted: Drammen
Det høres ut til at det er venstre hjul lageret framme som er dårlig, var å fikk byttet dette selv i dag, var akkurat slik lyd som du beskriver.
Det lønner seg nok å bytte så fort som mulig, syns ikke det var så fryktelig dyrt selv, de bytta et endeledd for meg i samme slengen hele herligheten kompå ca 3500,-
Det koster å ha en bil i toppstand må vite!
Hilsen Tormod
Det lønner seg nok å bytte så fort som mulig, syns ikke det var så fryktelig dyrt selv, de bytta et endeledd for meg i samme slengen hele herligheten kompå ca 3500,-
Det koster å ha en bil i toppstand må vite!
Hilsen Tormod
have turbo, will travel.
Hmmm, har kjørt noen dager nå, blir mer og mer sikker på at det ikke er bak men fortsatt foran. Den minste bevegelse på rattet mot venstre slik at vekten øker på høyre hjul foran vil gi rumling. Kan det nye lageret være defekt (pirat del - Tridon). Det venstre lageret ble byttet for ca. 2 år siden så det bør være iorden.
Skal jekke opp og kjøre forhjulene i "friluft" på 5.gir ikveld, håper dette vil gi en avsløring...
Skal jekke opp og kjøre forhjulene i "friluft" på 5.gir ikveld, håper dette vil gi en avsløring...