Nå har jeg endelig tatt steget, og kjøpt meg en 9-5. Har vært klar for slik en i lang tid nå, helt siden jeg studerte og jobba sommerjobb på Stoa Bil i Arendal for en god del år siden. Desverre har min gamle Opel Vectra vist seg å være skikkelig seiglivet, men nå orket jeg ikke vente lenger.
Bilen er 2001 9-5 2.3t, vare, automat, sportsunderstell og 17" felger (er det dette som heter sportspakke?). Bilen er helt original ellers etter hva jeg vet, og har gått 72000.
THE JOY

Avtalen var at karen skulle ta 70k service før jeg får bilen. Han har fått tid for service 24.10. Om det ikke er noe alvorlig galt så får jeg kjerra den kvelden...
Er det noen spesielle ting jeg bør ta hensyn til når det kommer til denne bilen? Noen steder som er utsatt for rust? Motoren har fått ny olje hver 10k, og det planlegger jeg å fortsette med. Er det noe mer man kan gjøre for å holde bilen i form? Trimming er ikke veldig interessant, jeg velger saab hovedsaklig for kjørekomfort (jeg er like lang som Michael Jordan, noe som gjør blandt annet polo uaktuelt

En annen sak jeg lurer litt på er alarm. Jeg har til nå trodd at 9-5 kommer med alarm som standard, men jeg ser at noen reklamerer for det på finn.no, mens andre gjør ikke det. Kan det hende at jeg må installere alarm på den?
Er også litt usikker på det med lyd. Ble ikke spesielt begeistret over stereoanlegget i bilen. Ser at noen anbefaler et kenwood anlegg som ifølge onde rykter også kommer med sat-nav. Er det noen som har testet ut slike løsninger? Et krav er at snappene på rattet skal fungere.
Nå tror jeg at jeg skal avslutte spørreundersøkelsen. Godt mulig det dukker opp noe mer etterhvert. Takker for all hjelp.
-Morgan-