Side 1 av 2

Lugging på fullt trykk - problem løst

Lagt inn: 23 okt 2005, 14:03
av Runar N403
Spørsmålet har sikkert vært oppe før, men hva kan være grunnen til at 9k'n lugger noen ganger når jeg passerer 1 bar ladetrykk?
Motoren er en 2.0 T16 uten DI og uten kat...

Lagt inn: 23 okt 2005, 17:08
av Kristian N70
Sikkert trykkvakta di som slår inn, det merkes veldig godt! Omtrent som om bilen "bråstopper" et lite øyeblikk.

Lagt inn: 23 okt 2005, 18:43
av Runar N403
Den er justert! Vet åssen den funker for å si det sånn :P nei, dette er nok noe annet... jeg misstenker for lite bensin, men jeg har jo chip. og 3 bar btr. pluss at det har oppstått etter hvert...

Lagt inn: 23 okt 2005, 22:27
av Henrik N449
hvis det er orginale dyser så kan jo kanskje det være problemet?
vet ikke hva orginalt ladetrykk på de bilene er jeg

Lagt inn: 23 okt 2005, 22:46
av Vorpenes N459
jeg har hatt det samme problemet... når nåla på bensinmåleren er helt nede og jeg gir full gass og drar den opp i 4000-5000rpm så lugger den skikkelig. kjenner ut som om bilen bråstopper! skikkelig ekkelt syns jeg :P

Lagt inn: 23 okt 2005, 22:54
av Runar N403
vorlas_N459 skrev:jeg har hatt det samme problemet... når nåla på bensinmåleren er helt nede og jeg gir full gass og drar den opp i 4000-5000rpm så lugger den skikkelig. kjenner ut som om bilen bråstopper! skikkelig ekkelt syns jeg :P
Der sier du noe... bensinpumpa mi er nok ikke 100%
Skal fylle full tank å sjekke i mårra..
Nevnte i en annen tråd at bensinpumpa mi lager en ule lyd når det er lite bensin. Et tips var at den lille forpumpa har tatt kveld. Fler som har det problemet?

Lagt inn: 23 okt 2005, 22:57
av Pancho N497
er sikkert den som har tatt kveld :P er jo fort gjort å røske pumpa opp å koble strøm til den for å sjekke :)

Lagt inn: 24 okt 2005, 07:21
av Morten-N146
Bytt alle vakumslanger rundt innsug. Hvis disse er harde kan de skape mye trøbbel. Du behøver ikke å se at de er sprukket for at er istykker. Har hatt samme problemet på en GM 900 og det kostet meg ca 70 kr. å ordne. Funker det ikke har du ihvertfall eliminert et billig problem.

Lagt inn: 24 okt 2005, 08:33
av Jørgen N237
Pancho N497 skrev:er sikkert den som har tatt kveld :P er jo fort gjort å røske pumpa opp å koble strøm til den for å sjekke :)
Alt er relativt, brukte litt tid på min 9000, og dte var den nye typen.. Skal visst være verre på de eldre..

Lagt inn: 24 okt 2005, 16:15
av Pancho N497
Freshmaker N237 skrev:
Pancho N497 skrev:er sikkert den som har tatt kveld :P er jo fort gjort å røske pumpa opp å koble strøm til den for å sjekke :)
Alt er relativt, brukte litt tid på min 9000, og dte var den nye typen.. Skal visst være verre på de eldre..
er ikke så ille.. bare tar ut plata baki bagasjerommet, så av med lokket over pumpa, så løsner du gummi belgen rundt (er festa me slangeklemme) så løsner du oppe på slangene på pumpa og stikkene selfølgeli. så er det bare å løfte den opp.

Lagt inn: 24 okt 2005, 16:52
av Jørgen N237
Tror ikke det er samme på den bilen du har gjort det på og den jeg har gjort det på..

Lagt inn: 24 okt 2005, 19:04
av Runar N403
Pancho N497 skrev:er sikkert den som har tatt kveld :P er jo fort gjort å røske pumpa opp å koble strøm til den for å sjekke :)
Joda det er nok passe fort gjort i utgangspunktet, men jeg har masse stereo stående oppå:P

Tror jeg sjekker vacuum slanger først :D takker for tips og keep 'em coming hvis det er fler ;)

Lagt inn: 25 okt 2005, 06:58
av Mortimer-N18
9000 pumpa er vel festet med en plastikkring som er skrudd nedtil. Og husker jeg ikke feil er det rimelig trangt nedi der. Jeg har tatt ut ei pumpe fra en 9000 en gang og trengte et spesialverktøy for ikke å ødelegge ringen. Men du oppdager jo det rimelig fort vil jeg tro. :)

Lagt inn: 25 okt 2005, 08:16
av Jørgen N237
Mortimer-N18 skrev:9000 pumpa er vel festet med en plastikkring som er skrudd nedtil. Og husker jeg ikke feil er det rimelig trangt nedi der. Jeg har tatt ut ei pumpe fra en 9000 en gang og trengte et spesialverktøy for ikke å ødelegge ringen. Men du oppdager jo det rimelig fort vil jeg tro. :)
Stemmer dette, måtte lage spesialverktøy her og det er utrolig trangt og alt må på rett vei nedi der om jeg ikke husker feil.. På den eldre er det noe med ledninger også..

Lagt inn: 25 okt 2005, 08:55
av Runar N403
Freshmaker N237 skrev:
Mortimer-N18 skrev:9000 pumpa er vel festet med en plastikkring som er skrudd nedtil. Og husker jeg ikke feil er det rimelig trangt nedi der. Jeg har tatt ut ei pumpe fra en 9000 en gang og trengte et spesialverktøy for ikke å ødelegge ringen. Men du oppdager jo det rimelig fort vil jeg tro. :)
Stemmer dette, måtte lage spesialverktøy her og det er utrolig trangt og alt må på rett vei nedi der om jeg ikke husker feil.. På den eldre er det noe med ledninger også..
jeg kan ikke huske at jeg trengte noe spesialverktøy når jeg bytta på min sist.. er det snakk om å ta ut hele "dunken" med begge pumpene, eller å demontere pumpene fra "dunken" ?
Jeg bytta hele greia med begge pumpene..