Lakkering..
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 21
- Registrert: 25 okt 2005, 21:33
- Sted: Valdres
Lakkering..
Oppdaget en rustflekk utenpå hjulbuen til saaben..
fjerna det groveste med skrujern, så sandpappir og til slutt sandblåsing. Det blei heilt reint. MEN!
Ossen skal jeg få lakken så jevn, og fin som mulig..?
Finnest det noen triks..??
(Har liten tro på den børsten som følger med til saaben.)
fjerna det groveste med skrujern, så sandpappir og til slutt sandblåsing. Det blei heilt reint. MEN!
Ossen skal jeg få lakken så jevn, og fin som mulig..?
Finnest det noen triks..??
(Har liten tro på den børsten som følger med til saaben.)
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
du må sikkert lakke opp en del av skjermen... få noen med sprøytelakk til å gjøre det eller gjør det selv om du har peiling. Er vel bare å pusse ned å spakle om det er nødvendig, for å få best resultat.
har det samme problemet selv... har ikke begynt å skrape vekk lakken og rusten enda jeg da! for rusten er på innsiden av lakken! men jeg skal lakke opp igjen en større del av skjermen når jeg får tid. blir finest det
har det samme problemet selv... har ikke begynt å skrape vekk lakken og rusten enda jeg da! for rusten er på innsiden av lakken! men jeg skal lakke opp igjen en større del av skjermen når jeg får tid. blir finest det

Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
du bør ha på noe som heter cantrust på det rene området,før du har på noe som helst annet. lakk og grunning får du kjøpe på de fleste utsyrsbutikker. Da finner du først fargekode. Så er det bare å sparkle og slipe,før lakkering.
Der du har slipet og sanblåst må behandles før du tar bilen ut å kjøre,rusta kommer tilbake fort som fy hvis ikke.
Der du har slipet og sanblåst må behandles før du tar bilen ut å kjøre,rusta kommer tilbake fort som fy hvis ikke.
-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
-
- Innlegg: 21
- Registrert: 25 okt 2005, 21:33
- Sted: Valdres
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Hvor bra man trenger å gjøre dette, kommer jo an på hvor gammel bilen er, og hva man vil med den. Jeg, for eksempel bare lot det være fordi bilen var gammel og slitt. Og ganske riktig, bilen døde omsider.
Så da var det jo like greit at den hadde et luftehull i hjulbuen.
Så da var det jo like greit at den hadde et luftehull i hjulbuen.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen