Side 1 av 1
Ladetrykksproblem og900t16 m 9000Di/apc
Lagt inn: 10 nov 2005, 16:44
av turboTruls N263
Sliter med å få opp ladetrykket på 900 min. Den peaker på 0,7 for så og og ligge seg fint ned på 0,4 i trykk. Har satt systemet opp mot ISAT uten og finne noen som helst feil. Har nylig byttet Trykkgiver da den var deffekt. Grunntrykket er justert til 0,35 som den skal ha. Har også prøvd med annen solenoide uten hell. Har også prøvd DI testkasset. Har 2,8bar i grunntrykk på bensin. Får heller ingen feilmelding om feil blandingsforhold fra lh(som jeg gjorde da trykkgiveren var gåen) Noen som har en annelse om hva som kan være galt?
Lagt inn: 10 nov 2005, 16:54
av Kristian N70
Juster grunntrykket til 0,45 istedet du, sånn som det skal
Så får du se om det hjelper.
Lagt inn: 10 nov 2005, 17:33
av Hjelle, N6
Det er nok luftproblem som er tingen.
Få justert grunnladetrykket til 0.45, og sjekk vaccumslangar.
Har du evt. målt vaccumet?
Minne meg også litt om symptona eg hadde når luftslangen til avlastningsventilen var i ulage. I tilegg rauk det svart når eg fikk ladetrykk, men sansynlig pga for lite luft.
ladetrykksproblem
Lagt inn: 10 nov 2005, 18:51
av turboTruls N263
Har halt nye samco silikon vacumslanger m 2,5mm vegg. Samtlige vacumslanger er stripset også. Så tror nok ikke feilen ligger der. Leste i Di/apc boken at grunntrykket på 9000t16 di/apc m-kat skal ha 0,35 i grunntrykk. Men er ikke i gr.trk problemet ligger. Har prøvd m alt fra 0,2-0,8bar i grunntrykk uten noe forandring m solenoide inn/utkoblet. Alle slanger inn og ut av solenoide er også i henhold til boken. Kjører m åpen dump Valve om det har noen betydning oppi dette. Har kjørt m åpen dump på lh 2,2 i alle år uten problemer. Vet ikke om åpen dump har noen innvirkning på lh 2,4 og di/apc systemet? (går som en klokke på tomgang ihvertfall og har fin senking av turtall etter pådrag) Er heller ikke noe susing under dashen eller i motor rom som tyder på vacumlekkasje.
Ingen ulumsk røyk eller lukt av eksos heller.
Lagt inn: 12 nov 2005, 13:31
av Øyvind N43
Jeg ville satt tilbake den orginale avlastingsventilen, så er du helt sikker på at det er den åpne dumpen som ikke skaper krøll...
De har en veldig fin tråd på svenskeforumet om åpen kontra orginal dump på biler m LMM :
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329 
Lagt inn: 13 nov 2005, 05:51
av TGM N363
Kristian N70 skrev:Juster grunntrykket til 0,45 istedet du, sånn som det skal
Så får du se om det hjelper.
Hmmm, Er det kanje forskjell på bensintrykk og turbotrykk???? Ja det var det sist jeg kikket etter i bøker.....

Lagt inn: 13 nov 2005, 12:42
av Joachim N370
Tror Kristan mente 0,45 bar i grunnladetrykk, ikke bensintrykk...

Lagt inn: 13 nov 2005, 13:40
av Kristian N70
SaabcabN370 skrev:Tror Kristan mente 0,45 bar i grunnladetrykk, ikke bensintrykk...

Jupp!
Burde vel ikke vært så vrient å forstå??
Lagt inn: 13 nov 2005, 14:09
av Tor N12
Se på tidspunktet TGM skrev innlegget..... Det forklarer det meste

Lagt inn: 13 nov 2005, 14:20
av Kristian N70
Lagt inn: 13 nov 2005, 21:15
av Børre N17
Hehe, noen var på fylla i går...

Lagt inn: 13 nov 2005, 22:45
av TGM N363
Stemmer det ja
