OG900T16 fusker ved p?drag (Lucas innsprut).

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

OG900T16 fusker ved pådrag (Lucas innsprut).

Legg inn av Macgeier » 12 nov 2005, 17:03

Hei,
bilen fusker ved pådrag, fulltrykk mye, grunnladetrykk mindre.
Har byttet:
Plugger
Fordelerlokk
Rotor
Bypassventil

Begynner å gå tom for ideer....

Det rare var at etter rens av gammelt fordelerlokk så virket alt supert på en tur 12mil. På hjemveien kom det tilbake.

Kanskje det er pluggledninger?
Bensinpumpe?
Bensinfiler (nytt april 2000)?

Brukeravatar
TGM N363
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 20 aug 2004, 01:00
Sted: Melhus
Kontakt:

Legg inn av TGM N363 » 13 nov 2005, 03:38

Lukas..... Mannen som oppfant mørket.....
-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 13 nov 2005, 11:45

Eg trur eg ville ha sett eit kort på tennkablar.
Går vel om kvarandre på 900 B202 og B212, mulig du kan bruke kabelar ifrå 9000 også.

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 13 nov 2005, 11:49

Sjekk "gap" på tennplugger og bytt tennkabler.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 14 nov 2005, 09:50

Sett gapet på tennpluggene til 0,55. Hadde det på min også, og all fusk ble borte når jeg satt ned gapet.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

TurboKK N473
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 02 jun 2004, 01:00
Sted: Sunnmøre

Legg inn av TurboKK N473 » 15 nov 2005, 00:28

Mortimer-N18 skrev:Sett gapet på tennpluggene til 0,55. Hadde det på min også, og all fusk ble borte når jeg satt ned gapet.
I det siste har bilen min fuska litt ved pådrag. Stoppa på ein måte litt opp ved ca. 4000rpm og 5000rpm.

Eg bytta pluggar idag, satt i NGK BCP7EX (platina). I instruksjonsboka til SAAB står der at der skal vere eit gap på 0,6-0,7mm. Eg satt mine til 0,7mm. Etterpå merka eg ikkje noko fusk. Dei gamle pluggane såg greie ut, men målte også gapet på dei, og det var mellom 0,5 og 0,6mm.

Er det mindre gap som gir mindre fusk, som ikkje var tilfellet mitt, eller var det berre nye pluggar som gjorde susen?
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 15 nov 2005, 07:50

Var det samme type plugg du satt inn? Eller var de som satt der av en annen type? Jeg kunne oppleve at de platina pluggene var bedre på gnist, men valgte å ikke bruke de da de var så grusomt dyre. Jeg kjørte BCP7ES plugger med 0,55 åpning uten fusk og fanterier. Kan godt hende at de du nå har kjøpt holder mål på 0,7. Men hvis de begynner å fuske så still ned gapet littegrann.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

TurboKK N473
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 02 jun 2004, 01:00
Sted: Sunnmøre

Legg inn av TurboKK N473 » 15 nov 2005, 12:59

Det var BCP7ES som stod i. Eg satte inn nye BCP7EX.

Edit: Rettelse: Ikkje BCP7EX, men BCP7EVX.
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)

Svar