Side 1 av 1
startproblemer
Lagt inn: 14 nov 2005, 17:29
av WilliamN582
dere har sikkert lest at jeg har lagt ut noen temaer angående min Saab 9000 t16 88mod...
Får ikke startet, og har skjekka opp dette...
1. det er gnist på pluggene
2.pensinpumpen fungerer
3. den får pensin.. pluggene er våte
men den vil ikke starte...
en jeg kjenner nevnte at det muligens kunne være hjernen? hvor eventuelt sitter den på min bil!!!!
Lagt inn: 14 nov 2005, 19:01
av saabanders
3. den får pensin.. pluggene er våte
Kansje det er problemet??? Den skal vel ha bensin???
Mer alvorlig: Jeg har to ganger i det siste vert borti lignende problem, på andre biler. Der ble problemet løst ved å skifte fordelerlokk og rotor, og/eller å ha litt mindre (0,6-0,5) avstand på pluggene.
Anders
Lagt inn: 14 nov 2005, 21:04
av Pål N526
jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterende

bytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?
Lagt inn: 14 nov 2005, 21:44
av WilliamN582
Datapaal N526 skrev:jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterende

bytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?
den startet opp etter 2md.i garagen... stod ca 2min og gikk, så stoppet jeg den!!! trillet den ut, og skulle prøve å starte den på nytt, ville den ikke...
har hatt en mekaniker til å se på den og, men han fant ikke ut noe...
Lagt inn: 14 nov 2005, 22:26
av Pål N526
9000t16talladega skrev:Datapaal N526 skrev:jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterende

bytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?
den startet opp etter 2md.i garagen... stod ca 2min og gikk, så stoppet jeg den!!! trillet den ut, og skulle prøve å starte den på nytt, ville den ikke...
har hatt en mekaniker til å se på den og, men han fant ikke ut noe...
løp å kjøp sier jeg bare:P samma som min:P
Lagt inn: 14 nov 2005, 22:41
av WilliamN582
Datapaal N526 skrev:9000t16talladega skrev:Datapaal N526 skrev:jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterende

bytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?
den startet opp etter 2md.i garagen... stod ca 2min og gikk, så stoppet jeg den!!! trillet den ut, og skulle prøve å starte den på nytt, ville den ikke...
har hatt en mekaniker til å se på den og, men han fant ikke ut noe...
løp å kjøp sier jeg bare:P samma som min:P
rotoren og fordeleren sitter sammen..????
har en delebil.... funker brukt?
Lagt inn: 14 nov 2005, 22:49
av Hjelle, N6
9000t16talladega skrev:rotoren og fordeleren sitter sammen..????
har en delebil.... funker brukt?
Jada, for feilsøking funkar det fint.
Men slike ting for rotor og fordelarlok er "forbruksvare", og er vel noko av det som vert bytta på service.