Side 1 av 3

Bare dritvarmt eller iskallt i min 9000? OPPDATERT!!

Lagt inn: 22 nov 2005, 14:37
av Petter 900 T
Når bilen er normalvarn funker varmen, men når jeg står i kø og bilen blir litt varmere enn normalt, så blåser det plutselig bare kallt?

både på Auto og econ...

Bilen er en 92 CSE.

Hvor begynner feilsøkningen?

Petter

Lagt inn: 22 nov 2005, 15:26
av Trond N47
Den lille vifteføleren til kupetemperaturen, sitter under setevarmen. Ellers blir det å bytte ACC-panel, lån et og prøv først.

Lagt inn: 22 nov 2005, 15:59
av Kristian N70

shit

Lagt inn: 24 nov 2005, 20:42
av Petter 900 T
Sjekka alt!

Ohma de forskjellige følerene, lå melom 10.6 og 11 K ohm...

Spjellet går kun opp når varmen settes på "HI", så fort den settes på 27 eller lavere går spjellet helt igjen! :D

Bytta tempføleren i bilen, bytta ACC unit, sjekka resten...

Eneste som ikke er byttet er motoren som trekker/dytter spjellet opp/igjen...

Tips som fører til oppklaring av saken belønnes med en Turbo :D

Petter

Lagt inn: 24 nov 2005, 23:31
av Ole-P-N154
Har du prøvd å unngå køkjøring :idea:

Re: shit

Lagt inn: 24 nov 2005, 23:36
av TurboLars N383
Petter-900-T skrev:Sjekka alt!

Eneste som ikke er byttet er motoren som trekker/dytter spjellet opp/igjen...

Petter

Har hørt at denne kan være lumpen , prøve å bytte :) ?

Re: shit

Lagt inn: 25 nov 2005, 07:28
av Petter 900 T
TurboLars N383 skrev:
Har hørt at denne kan være lumpen , prøve å bytte :) ?

Skal det, men den sitter ikke akkurat lett til...

Petter

Lagt inn: 25 nov 2005, 14:56
av Hjelle, N6
Har du prøvd noko so enkelt som å sjekke at til sensoren til radiatorvifta er skikkilig skrudd åt? Og termostaten reknar eg med virkar?

Lagt inn: 25 nov 2005, 15:55
av Eirik N396
Tips som fører til oppklaring av saken belønnes med en Turbo :D


gid jeg kunne saab 9000! :)

Lagt inn: 25 nov 2005, 16:09
av Rune N35
Sånn var cabben jeg hadde også, bytta bare termostat samt kjørte en liten flush av systemet.

vips!

Lagt inn: 25 nov 2005, 16:53
av kenny n277
fikk noe sånn på den gammle 9000 jeg hadde(87 mod med klima), der tømmte jeg ut allt vann ut med termostat spylte godt med hageslangen igjennom hele systemet,satt iny termostat å vips var den frisk igjen,,

Re: shit

Lagt inn: 25 nov 2005, 19:42
av Tor N12
Petter-900-T skrev:
TurboLars N383 skrev:
Har hørt at denne kan være lumpen , prøve å bytte :) ?

Skal det, men den sitter ikke akkurat lett til...

Petter
Har du kalibrert systemet da?

Hold inne Auto og Vent samtidig i noen sekunder, da starter en kalibreringsprosess som tar et lite min...

Re: shit

Lagt inn: 25 nov 2005, 23:56
av Petter 900 T
TT N12 skrev: Hold inne Auto og Vent samtidig i noen sekunder, da starter en kalibreringsprosess som tar et lite min...
Jepp, flere ganger...

Med den ene acc uniten så står det 2 i displayet ved opstart før gradene kommer (antall feil ?) med den andre så er det rett på gradane. Dog er feilen der uansett...

Hvis det hjelper å bytte termostat så blir jeg imponert, vært et forsøk dog...

Fortsett med gode råd, jeg har ikke tid til å reparere før mandag uansett!

Petter

Lagt inn: 26 nov 2005, 00:00
av Petter 900 T
Hjelle, N6 skrev:Har du prøvd noko so enkelt som å sjekke at til sensoren til radiatorvifta er skikkilig skrudd åt? Og termostaten reknar eg med virkar?
Vifta starter og stopper som den skal iallefall, får fort riktig arbeidstemp, hadde en termostat som ikke var med i en annen 9000, da ble det ikke særlig varmt...

Merk: dette er ACC 2, annet system enn før 90...

Petter

Re: shit

Lagt inn: 26 nov 2005, 01:19
av Tor N12
Petter-900-T skrev:
TT N12 skrev: Hold inne Auto og Vent samtidig i noen sekunder, da starter en kalibreringsprosess som tar et lite min...
Jepp, flere ganger...

Med den ene acc uniten så står det 2 i displayet ved opstart før gradene kommer (antall feil ?) med den andre så er det rett på gradane. Dog er feilen der uansett...

Hvis det hjelper å bytte termostat så blir jeg imponert, vært et forsøk dog...

Fortsett med gode råd, jeg har ikke tid til å reparere før mandag uansett!

Petter
Da bør du lese av feilkodene....
hver gang du kalibrerer så slettes kodene så om de kommer tilbake etterpå så har du jo en feil.... Du bør kunne bruke dem til å finne feilen..