Side 1 av 2

9000 motoren

Lagt inn: 11 des 2005, 01:47
av 2r-e-rik
er det lengre slag på 2,3 liter'n eller er den mer borra?
det er jo virkelig ut som dim på stemplet er den samme som på 900..

Lagt inn: 11 des 2005, 07:59
av Ronny_N169
Lengre slag, 90x90 mot toliterens 78x90

Lagt inn: 11 des 2005, 12:58
av Audun N346
Hvor vanskelig er det da å montere veiva fra en 2,3 i min OG900 T16?
Går det om hverandre eller er det mye som må endres??

Lagt inn: 11 des 2005, 12:59
av Griffin N430
audun_t16 skrev:Hvor vanskelig er det da å montere veiva fra en 2,3 i min OG900 T16?
Går det om hverandre eller er det mye som må endres??
Har hørt at man må frese av noe av girkasse, for at veiva ikke skal ta nedi...

Lagt inn: 11 des 2005, 13:25
av Audun N346
Men med mye pågangsmot og rå makt så går det da altså....
Fint å vite :twisted:

Lagt inn: 11 des 2005, 14:44
av Petter 900 T
veiva må dreies ned, ++++

Du ender opp med masse dreimoment, kassa di liker ikke det...

Trim 2 literen i stedet!

Petter

Lagt inn: 11 des 2005, 14:47
av Audun N346
Greit!
Men hadde vori morro da...

Lagt inn: 11 des 2005, 17:26
av Surbotaab N369
Petter-900-T skrev:veiva må dreies ned, ++++

Du ender opp med masse dreimoment, kassa di liker ikke det...

Trim 2 literen i stedet!

Petter
Men kan noen svare meg på om veiven fra "kort-motoren" passer i OG-900 blokk (B-202) :?: :?: :?:

Lagt inn: 11 des 2005, 17:48
av Petter 900 T
tror du må ha fra Langmotor, men tro er alle tabbers mor...

Petter

Lagt inn: 11 des 2005, 18:20
av Surbotaab N369
Petter-900-T skrev:tror du må ha fra Langmotor, men tro er alle tabbers mor...

Petter
okay... selve veiven er jo lik, men er lengda i enden til oljepumpa jeg er bekymra for.... er egentlig ikke noe probl det heller da... skal bygge motor til RCN å da går det jo ann å kjøre uten dynamo og med elektrisk vannpumpe.... (har litt lyst på 2,4L 16V type "høg-varvig"..... ja jeg vet jg må bytte til stumme løftere og tørrsump....)

Lagt inn: 11 des 2005, 19:36
av 2r-e-rik
skjønner at det er flere enn meg som har planer om å bygge(r) rallycross national bil.

hvilke 900 er det som har k-jetronic?
mye gamp tåler en orginal 4 eller 5 trinns kasse? eventuelt kokill kassa?

er det noen som vet mye borring h motoren tåler?

Lagt inn: 11 des 2005, 20:03
av Petter 900 T
Hester er ikke problemet, det er dreiemoment!

Petter

Lagt inn: 11 des 2005, 20:52
av Surbotaab N369
2r-e-rik skrev:skjønner at det er flere enn meg som har planer om å bygge(r) rallycross national bil.

hvilke 900 er det som har k-jetronic?
mye gamp tåler en orginal 4 eller 5 trinns kasse? eventuelt kokill kassa?

er det noen som vet mye borring h motoren tåler?

hei...
har planer ja.... men når den blir ferdig er noe annet,....

Når det gjelder K-jetronik er det den mekaniske "spruten"... Denne ville jeg ikke anbefalt å bruke til noe annet en bilcross...... (er ikke den beste innspruten for å si det sånn....) Står i alle 8V OG900 med insprut...

Som petter sa så er det ikke HK som dreper kassene på OG900 men dreiemomentet.... På en RCN bil så vil ikke dette være det store problemet egentlig.... selv så tenker jeg på å bruke ei 5-trinns kasse fra 92-mod, som blir overhalla og får forsterka huset rundt "diffen"+++...

ellers så ville jeg ikke borra blokka mer en nødvendig da de ikke er så veldig holdbare sånn sett.... (har sett blokk som har blitt borra til 94mm, den fikk form som ei tønne etterhvert :? :? )

Jeg skal forøvrig bygge bilen først å så bygge motor etterpå... ( Å når jeg er student + at jeg hopper rundt på ett bein så blir d stadig utsatt....)

Men uansett så håper jeg å få bilen ferdig til 2007 sesongen.... (Kommer kansje til å bli litt uvenner med noen på forumet når de ser bilen da.... 87-look + airflowskjørt++ :twisted: :twisted: )

Lagt inn: 11 des 2005, 20:52
av Børre N17
2r-e-rik skrev:skjønner at det er flere enn meg som har planer om å bygge(r) rallycross national bil.

hvilke 900 er det som har k-jetronic?
K-jet satt på 900EMS, 900Gli og 900I (8 ventils modellene)
+ en større utgave(6 syl utg med 2 uttak plugget) på alle Turbo8'ene.

Lagt inn: 11 des 2005, 21:13
av Audun N346
Petter-900-T skrev:Hester er ikke problemet, det er dreiemoment!

Petter
Det vil vel da si: Gir ned og gi på!!!