Side 1 av 1

Lavere tomgang ved - grader

Lagt inn: 19 des 2005, 16:37
av Ottar N398
Vel nå har kulda ankommet vestlandet.. Dette førte til en noe snål tomgang :?
Tidligere har den vert relativt stabil på +- 1 men nå når kulda kom så sank den sånn plutselig til ca 0,7

Noen som har en formening om hva dette kan være?
evig takknemlig for svar :worship:

Lagt inn: 19 des 2005, 17:53
av TurboLars N383
Husker ikke i farta , men mener det har noe med k-jetten å gjøre ?

Lagt inn: 19 des 2005, 17:57
av Eirik N396
festlig sak den der k-jet'en :?

Lagt inn: 19 des 2005, 19:24
av Audun N346
Festlig k-jet!!!
Etter å ha hatt problemer med kaldstarten på min 88 900i leeeenge, og utallige besøk på verksted så bytta e like greit hele driten!
Lenge leve T16!!!

Lagt inn: 19 des 2005, 22:16
av Ottar N398
:roll: Og jeg som nettop fikk putta inn turbo #-o

Lagt inn: 19 des 2005, 23:02
av Audun N346
Jaja...
Lykke til! Det går sikkert an å fikse, men jeg hadde mer lyst på T16 enn å brukt tid og penger på 8v 8)

Lagt inn: 19 des 2005, 23:44
av Pål N526
pappa oppdaga en feil på noe sånnt kaldstarts sytemer på sin 82 modell.. saab hadde gjort ting på en litt for tungvindt måte å var veldig ustabil på tomgang.. jeg skal høre med han om han har noe info om det.. du kan jo starte med å se om alle vacumslanger er tette osv.

Lagt inn: 20 des 2005, 16:22
av Pål N526
Snakka med pappa i stad, og han sa følgende: Den derre sensoren som sitter på innsuget å sense motortempen, den hadde de greid å sette eller FEILprodusert eller brukt FEIL giver, slik at ledningene ikke var der de skulle være.. dette var på en 1982 model saab 900 turbo 8v. så derfor "bypassa" saab dette ved å koble opp noe xtra og modda kaldstarten, slik at dette problemet skulle forsvinne..
Det er snakk om en sånn giver som det er 3 kontaktpunkter på...

Lagt inn: 20 des 2005, 20:16
av alex_ander3@hotmail.com
Hvis biler med k-jetronic plutselig ikke vil starte en gang, så ville jeg skjekka at den som bestemmer blandingsforholdet i k-jet går fritt. Når jeg hadde 8v, så måtte jeg ta den fra hverandre og slipe emd sandpapir for at den skulle gå lettere.

Lagt inn: 20 des 2005, 21:09
av Pål N526
alex_ander3@hotmail.com skrev:Hvis biler med k-jetronic plutselig ikke vil starte en gang, så ville jeg skjekka at den som bestemmer blandingsforholdet i k-jet går fritt. Når jeg hadde 8v, så måtte jeg ta den fra hverandre og slipe emd sandpapir for at den skulle gå lettere.
Jeg snakker om his dette er over lengere tid, og har vært slik alltid..