Side 1 av 1
Pusserautomatikk på bakdør og frontlykter på -01 9-5 Estate
Lagt inn: 21 des 2005, 19:48
av slermo N1601
Vinteren er her og jeg gjør meg noen undringer om to ting:
1. Bakrute pusser starter automatisk når bilen settes i revers. Dette gjelder selføgelig bare når pusserne på frontruta går.
2. Pussere på frontlyktene gå automatisk når frontruten spyles.
Meningen med dette er sikkert god, men det må da være fryktelig teit derlsom de sitter fast av is og snø. Hadde den enda tatt hensyn til utetemperaturen.
Noen som vet om en mulighet for å programmere bort denne automatikken ?
Kanskje det også finnes en liste over hva som kan programmeres og tilpasses ?
Har spurt mitt SAAB verksted om dette

, men de skjønte ikke at dette kunne være noe problem.
Lagt inn: 21 des 2005, 22:22
av Frode N073
eg har aldri vært borti dette problemet på min -01 Estate.
Det er jo bare å sette på varmetrådene så løsner den vel rimelig fort
Det er lyktespylere som aktiveres samtidig som lyktepusseren.
Lagt inn: 21 des 2005, 22:22
av Eirik N396
jeg vet ikke om det er mulig å koble bort, men nr. 2 er vel grei å ha? det er vel ikke så godt å spyle frontruta om du ikke får visket bort dritten?

på min og900 er det også slik som du beskriver i nr. 2.. og så vidt meg bekjent har de fleste biler dette..
Lagt inn: 21 des 2005, 22:51
av Orjan N235
Skæveland; pusserne på front
LYKTENE
Har spurt mitt SAAB verksted om dette, men de skjønte ikke at dette kunne være noe problem.
...er det ikke typisk
Har også irritert meg litt over det der med bakruteviskeren når ruta er dekket med skit og lort. Jeg kan nesten høre småsteinen lage riper.
Prøver å være bevist på å slå av viskerne FØR jeg setter automatgiret mitt i Revers.
Velkommen til forumet forresten. Høres ut som om du har en dødsrå bil

Mvh,
Ørjan
Lagt inn: 21 des 2005, 23:35
av Eirik N396
Orjan N235 skrev:Skæveland; pusserne på frontLYKTENE
oppsann!

gikk litt fort i svingen her

Lagt inn: 22 des 2005, 10:17
av KongerudN344
Vil det da si at hver gang man setter bilen i park så går bakruteviskeren en runde?
Og selvfølgelig skjønte ikke en mekaniker hva som er problemet med det, så lenge de ikke vet svaret....
Lagt inn: 22 des 2005, 12:21
av Henrik N380
Orjan N235 skrev:Har også irritert meg litt over det der med bakruteviskeren når ruta er dekket med skit og lort. Jeg kan nesten høre småsteinen lage riper.
Prøver å være bevist på å slå av viskerne FØR jeg setter automatgiret mitt i Revers.
Velkommen til forumet forresten. Høres ut som om du har en dødsrå bil

Mvh,
Ørjan
Bakruten min bærer dessverre preg av at viskeren har gått uten væske på en skitten tørr rute! *grøss*
Vet ikke om det er mulig og kobble dette vekk med tech2. Men er praktisk når det regner da.
Skjæveland N396 skrev:oppsann!

gikk litt fort i svingen her

Mange Saab eiere har den tendensen!

Lagt inn: 22 des 2005, 19:36
av Orjan N235
KongerudN344 skrev:Vil det da si at hver gang man setter bilen i park så går bakruteviskeren en runde?
Ja, hvis viskerne er PÅ, desverre.
Lagt inn: 22 des 2005, 22:03
av slermo N1601
Orjan N235 skrev:Skæveland; pusserne på front
LYKTENE
Velkommen til forumet forresten. Høres ut som om du har en dødsrå bil
Takk!!
Den ligner jo ganske mye på din.
Er veldig fornøyd med bilen dersom man ser bort fra disse detaljene og de vanlige SAAB feilene som "oil sludge", SID osv.
Hva ingår i "sport" på bilen din ?
Synes min virker lit hard på humplete vei. Hvet ikke om jeg har sportsunderstell eller om det bare er 17" aero hjulsett som gjør dette.
Lagt inn: 22 des 2005, 22:15
av slermo N1601
KongerudN344 skrev:Vil det da si at hver gang man setter bilen i park så går bakruteviskeren en runde?
Ja, dersom pusserne på frontruten står på og man ikke er veldig rask til flytte girspaken.
Lagt inn: 22 des 2005, 22:19
av slermo N1601
Henke N380 skrev:Vet ikke om det er mulig og kobble dette vekk med tech2. Men er praktisk når det regner da.
Virker som at det er mye artig man kan gjøre med tech2. Kanskje noen som vet om et sted men kan lese mer detaljert hvilke muligheter som finnes ?
Lagt inn: 22 des 2005, 22:23
av Orjan N235
Sport vil si SE m/sportspakken. Dette ble så vidt jeg skjønner etterfulgt av Vector f.o.m. 2002. Som nevnt endel ganger på forumet er denne sportspakken:
* Perforert skinnratt m/pupper (lik Aero)
* Aero spoilerpakke (sideskjørt og frontleppe)
* Farbrikksenket understell (10mm kortere fjærer)
* Kraftigere stabstag
* Aero 3-spoke felger (17")
Hm,... synes du bilen virker hard? Synes orginal utg. virker alt for mjuk. Var ganske fornøyd med sportsunderstellet selv. Da jeg måtte skifte en demper bak, skiftet jeg like godt alle sammen til Bilstein Sprint og. Når jeg først var i gang ble det H&R progressive fjærer og. Dette senket ytterligere 20mm og den ble endelig fast i fisken. Synes ikke den ble hard å kjøre etter dette. Jeg kjører over fartsdumper og med unger i bilen. Kjerringa bruker den forøvrig mer enn meg.
Lagt inn: 22 des 2005, 22:41
av slermo N1601
Orjan N235 skrev:Sport vil si SE m/sportspakken. Dette ble så vidt jeg skjønner etterfulgt av Vector f.o.m. 2002. Som nevnt endel ganger på forumet er denne sportspakken:
* Perforert skinnratt m/pupper (lik Aero)
* Aero spoilerpakke (sideskjørt og frontleppe)
* Farbrikksenket understell (10mm kortere fjærer)
* Kraftigere stabstag
* Aero 3-spoke felger (17")
Har:
* Perforert skinnratt m/pupper (lik Aero)
* Aero spoilerpakke (sideskjørt og frontleppe)
* Aero 3-spoke felger (17")
Er mer usikker på:
* Farbrikksenket understell (10mm kortere fjærer)
* Kraftigere stabstag
Men det er ikke mye luft mellom dekk og skjermer.
Med at den virker litt hard mener jeg at jeg merker hver eneste stein og hull når jeg kjører på litt ujevn vei.
Over fartsdumper synes jeg dempingen er akkurat passe og behagelig.