Saab 9-3 SS Business
Moderator: Moderatorer
Saab 9-3 SS Business
Så en annonse i avisen om at det var kommet en business utgave av SportSedan på 122 HK - til kr 299.900,-
Er det noen som har mer info ang. bil og motor ?
Er det noen som har mer info ang. bil og motor ?
Uff!
Cut'n'paste fra alt.autos.saab:
"As if they haven't had enough probs with Opels dieselengines, now they're introducing (in Europe), a Saab 9-3SS 1.8i, with the 122 Bhp Opel engine.
What the hell are they thinking about? If it's to win costumers in the low-end segment, they're in for a surprise. People who'll buy this car, will find out it's underpowered and has all the bads, that Opels engines suffers from."
Cut'n'paste fra alt.autos.saab:
"As if they haven't had enough probs with Opels dieselengines, now they're introducing (in Europe), a Saab 9-3SS 1.8i, with the 122 Bhp Opel engine.
What the hell are they thinking about? If it's to win costumers in the low-end segment, they're in for a surprise. People who'll buy this car, will find out it's underpowered and has all the bads, that Opels engines suffers from."
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Saab 9-3 SS Business
Trur eg har skrive om denne motoren før her på forumet, uansett er det ein 1.8 liter utan turbo som har 122hk som du skriv.Tore ML skrev:Så en annonse i avisen om at det var kommet en business utgave av SportSedan på 122 HK - til kr 299.900,-
Er det noen som har mer info ang. bil og motor ?
Dreiemomentet var vel rundt 160Nm som best om eg ikkje huska feil.
Uansett so er det veikaste motoren i ein SAAB på ca. 15 år, den siste veike var 8v i-motoren som stod i 900.
Ser en på slagvolum må en tilbake til 96 med V4-motor i 1980, denne hadde 1.5 liter slagvolum...
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Saab 9-3 SS Business
Må nesten rette litt på deg der.. Det var faktisk 1.7 liter i de siste V4 modelleneHjelle, N6 skrev:Ser en på slagvolum må en tilbake til 96 med V4-motor i 1980, denne hadde 1.5 liter slagvolum...Tore ML skrev:Så en annonse i avisen om at det var kommet en business utgave av SportSedan på 122 HK - til kr 299.900,-
Er det noen som har mer info ang. bil og motor ?
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- SkapSvensk
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 48
- Registrert: 12 jun 2003, 01:00
- Sted: Tromsø, Norge
Re: Saab 9-3 SS Business
http://www.isaab.net:Tore ML skrev:Så en annonse i avisen om at det var kommet en business utgave av SportSedan på 122 HK - til kr 299.900,-
Er det noen som har mer info ang. bil og motor ?
"Saab introducerar nu ytterligare en motorvariant till
Saab 9-3 SportSedan. Det handlar om en 1,8-litersmotor på 122
hästkrafter som trots att den sitter i en Saab andas själv, utan turbohjälp.
Den nya 1,8i-motorn innebär att det rekommenderade listpriset på Saab
9-3 SportSedan Linear börjar redan vid 199.900 kronor."
Nesten ingen prisforskjell jo!!
Ser faktisk ut som hjulkapsler!!! ÆSJ!!!
Mer info: http://www.isaab.net/nyheter.asp?id=1066750034
Harald Østbø - Medlem N223
>> Nesten ingen prisforskjell jo!!
>> Ser faktisk ut som hjulkapsler!!! ÆSJ!!!
Husk at dette er i Sverige og den modellen som selges i Norge er en business modell som har 16" lettmetallfelger - og det som er på bilde er nok helt sikkert stålfelger med kapsler.
Bilen i Norge har i tillegg til lettmetalfelger - klima anlegg, cruisecontroll, traction controll mm.....
Så det er noe mer utstyr på business modell en på en vanlig linear utgave....
>> Ser faktisk ut som hjulkapsler!!! ÆSJ!!!
Husk at dette er i Sverige og den modellen som selges i Norge er en business modell som har 16" lettmetallfelger - og det som er på bilde er nok helt sikkert stålfelger med kapsler.
Bilen i Norge har i tillegg til lettmetalfelger - klima anlegg, cruisecontroll, traction controll mm.....
Så det er noe mer utstyr på business modell en på en vanlig linear utgave....
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 397
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 126
- Navn: Børge Elle
- Sted: Oslo
122hk 93-ss
Men sier SAAB noe om hva som er maks vindstyrke man kan bruke bilen i ? Altså hvor sterk motvind tåler den før den går bakover ? Nei spøk tilside, den er sikkert fin for tanter i innlandet og vel tilpasset norske agifter.
bø..
bø..
- Rune N01
- 1,5 bar
- Innlegg: 432
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 01
- Navn: Rune Hensel
- Bil: Saab 900 SE Turbo Cab M96
- Sted: Vinterbro
Jeg har faktisk stor tro på denne bilen.
Idag selges det nesten ikke 9-3SS i Norge, den faller veldig galt ut i forhold til den norske avgiftssystemet - når vi får denne så blir det nok flere 9-3SS på veiene.
Dere må også huske at alle konkurentene til Saab kan tilby biler til under 300.000 - men litt slappe motorer altså..
Husk at Saab må selge litt volum også for å overleve!!
Idag selges det nesten ikke 9-3SS i Norge, den faller veldig galt ut i forhold til den norske avgiftssystemet - når vi får denne så blir det nok flere 9-3SS på veiene.
Dere må også huske at alle konkurentene til Saab kan tilby biler til under 300.000 - men litt slappe motorer altså..
Husk at Saab må selge litt volum også for å overleve!!
MVH Rune
___________________
Saab 9-5 SE Estate MY01
Saab 900 SE Turbo Cab MY96
___________________
Saab 9-5 SE Estate MY01
Saab 900 SE Turbo Cab MY96
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt: