Side 1 av 1
Turbotrykk i min ng900?
Lagt inn: 16 jan 2006, 21:03
av Myrt N610
Hei.
Er det noen på forumet som vet vilken turbotrykk min orginale ng900t går på?
Hørt mye om folk som har justert turbotrukket for mye og det har gått rett vest.
Er det mulig/bra for motoren å få litt mere trykk? Mangler bare det lille ekstra i 900 min.
Trym B. M.
Lagt inn: 17 jan 2006, 01:49
av Saab900STCR
Om jag har förstått det hela rätt så har du liksom jag en Ng900.
Det betyder T5 motorstyrning, den är inte snäll om du försöker överstyra den med "blåkran" eller liknande.
Vill du ha det "lilla extra" så är mitt råd, köp ett steg-trim från valfri leverantör!
Du får mer pulver och ett större smil!
Jag hade pratat med Ole och Bent på Speedparts, men det är jag det!
Mvh Anders
Lagt inn: 17 jan 2006, 06:53
av saab9000aero
den motoren tåler masse juling,sitt på effektannlegg fra JT og en chip.hadde selv en NG900 cab 96 modell,den ladet 1.6 fra 3000rpm til turtallssperren.den var det kun chip og eksos på.
Lagt inn: 17 jan 2006, 09:13
av Pål N526
saab9000aero skrev:den motoren tåler masse juling,sitt på effektannlegg fra JT og en chip.hadde selv en NG900 cab 96 modell,den ladet 1.6 fra 3000rpm til turtallssperren.den var det kun chip og eksos på.
Det kan ikke ha vært noe serlig:P men å lade 1-1.3 bar skal nokk gå helt fint ? eller?
Lagt inn: 17 jan 2006, 09:41
av saab9000aero
kjørte no 40000 km uten problemer,og han som har den no kjører også på samme trykk,e vel gått ca80000 km siden chipping..bare til å bruke hode når en bruker gasspedalen det så holder det lenge
Lagt inn: 17 jan 2006, 11:27
av matrox N522
Bruker foten jeg
Og den er tung!

Lagt inn: 17 jan 2006, 11:46
av saab9000aero
det var min også.men virket fordi
Lagt inn: 17 jan 2006, 19:48
av Myrt N610
Tusen takk for svar.
Re: Turbotrykk i min ng900?
Lagt inn: 18 jan 2006, 11:19
av Bent N208
myrT skrev:Hei.
Er det noen på forumet som vet vilken turbotrykk min orginale ng900t går på?
Hørt mye om folk som har justert turbotrukket for mye og det har gått rett vest.
Er det mulig/bra for motoren å få litt mere trykk? Mangler bare det lille ekstra i 900 min.
Trym B. M.
Din 900 har T5 motor som er noe av det sterkeste som er levert ifra SAAB.
Originalt lader bilen din 0.7 - 0,8 bar , med moderat lett trim vil du oppnå et ladetrykk på 1,1 -1,2 bar. Ellers er det ladetrykksbegrensing i din mapsensor på 1,54 bar over dette vil du få fuelcut og evt tenningsbank.
Anbefaler deg steg 1 eller 2 ifra en eller annen Svensk-Norsk leverandør, varen er bra ifra alle

Re: Turbotrykk i min ng900?
Lagt inn: 18 jan 2006, 16:27
av Myrt N610
Bent N208 skrev:myrT skrev:Hei.
Er det noen på forumet som vet vilken turbotrykk min orginale ng900t går på?
Hørt mye om folk som har justert turbotrukket for mye og det har gått rett vest.
Er det mulig/bra for motoren å få litt mere trykk? Mangler bare det lille ekstra i 900 min.
Trym B. M.
Din 900 har T5 motor som er noe av det sterkeste som er levert ifra SAAB.
Originalt lader bilen din 0.7 - 0,8 bar , med moderat lett trim vil du oppnå et ladetrykk på 1,1 -1,2 bar. Ellers er det ladetrykksbegrensing i din mapsensor på 1,54 bar over dette vil du få fuelcut og evt tenningsbank.
Anbefaler deg steg 1 eller 2 ifra en eller annen Svensk-Norsk leverandør, varen er bra ifra alle

Det hørtes ikke så dumt ut det nei.
Tror det blir noe triming med tiden.
Vil nok trolig kjøpe meg en chip i begynelsen og kansje øke litt med å bytte komponenter.
Tusen takk for svar
Trym
Lagt inn: 18 jan 2006, 19:51
av Saab900STCR
Rätta mig om jag har fel, men att chip-trimma en T5-ECU är väl det samma som att steg-trimma??
Eller har jag missuppfattat?
Mvh Anders
Lagt inn: 18 jan 2006, 20:17
av Myrt N610
Jeg tror det værtfall. Har egentlig altid trod det, men tar jeg feil så si ifra.
Lagt inn: 18 jan 2006, 22:59
av Myrt N610
Har det seg sånn at vis jeg chiper saaben min øker turbotryket automatisk?
Trode dette måtte gjøres manuelt....
Lagt inn: 19 jan 2006, 02:19
av Saab900STCR
På T5 så görs det med omprogramering(chipning).
Mvh Anders
Lagt inn: 19 jan 2006, 15:16
av Myrt N610
Det er kjempe bra.
Slipper jeg og drive med å justere trykket på turbon.