Side 1 av 1
cluch....
Lagt inn: 23 jan 2006, 16:22
av WilliamN582
er det fysisk mulig å sette inn en clutch feil?
tror det kan ha skjedd, for jeg har ikke peil på bil, men jeg får ikke luftet clutchen...
har prøvd å
-presse veske
-suge veske
noen som vet.... haster?!!
Lagt inn: 23 jan 2006, 16:25
av Pål N526
det er rimelig vanskelig å sette en clutsj feil vei ja... du kan nå starte med å forklare hvordan du lufter... alle trinn..
Clutsj
Lagt inn: 23 jan 2006, 16:28
av Bent N208
Lagt inn: 23 jan 2006, 16:45
av WilliamN582
-pumper pedalen, opner luftenippelen mens pedalen er inne og så stenger...
gjort det minst 30-40ganger
med suging har jeg lånt verktøy fra et verksted..
den setter jeg på luftenippelen...
Lagt inn: 23 jan 2006, 17:47
av Morten N88
Har nettopp skiftet clutchen på 2.3i'en,og luftet den. Åpnet luftenippelen for lite først,gikk straks mye bedre da jeg åpnet litt mer.. (ca 1/2 omdreining..)
Lagt inn: 23 jan 2006, 17:55
av WilliamN582
har prøvd det jeg å, men det går ikke...
prøvd å presse veske fra nippelen og inn i gearkassen og opp til (pedalen), men det stopper der....
skrudde av slangen på toppen av den sylinderformede pumpa og det kommer dit, men ikke lenger
Lagt inn: 23 jan 2006, 22:55
av WilliamN582
noen som kan komme med et godt svar på hva jeg kan gjøre??
Lagt inn: 24 jan 2006, 01:13
av Pål N526
har du prøvd å løsne på slangen som går inn på slavesylindera? slik at du kan se om det "flower" gjennom slangen? har du overhalt slaven eller master? eller KUN bytta clutsj?? dette er mest sansynelig luft i sysemet.. jeg har ikke så mye peil på 9000, desverre.
Er det mye fortskjell i fra og900?
Lagt inn: 24 jan 2006, 07:59
av B.Elle N126
det finnes forskjellige typer clutch og slaver til 9k'er (ihvertfall de siste årene) som passer på, men som ikke funker som de skal. Snap-drive presterte å gjøre dette på min. Hadde fått feil deler fra Saab-huset ... kjedelig for dem...
Lagt inn: 24 jan 2006, 11:38
av Audun N346
Det er fullt mulig å sette clutchlamellen feil vei, i alle fall på OG900, så da kan det godt hende det går på 9k å...
(Vet av erfaring

)
Og med lamellen feil vei, da gikk det ikke å løse helt ut clutchen, virka som det var mye luft i systemet...

Lagt inn: 24 jan 2006, 13:03
av 9000 Geir N371
B.Elle skrev:det finnes forskjellige typer clutch og slaver til 9k'er (ihvertfall de siste årene) som passer på, men som ikke funker som de skal. Snap-drive presterte å gjøre dette på min. Hadde fått feil deler fra Saab-huset ... kjedelig for dem...
Verkstedet som tok cluchen min sa også de fikk feil fra Saab. De hadde inn og ut gearkassen noen ganger visstnok. Mye ekstra arbeid på de...
Lagt inn: 24 jan 2006, 17:01
av WilliamN582
Audun N346 skrev:Det er fullt mulig å sette clutchlamellen feil vei, i alle fall på OG900, så da kan det godt hende det går på 9k å...
(Vet av erfaring

)
Og med lamellen feil vei, da gikk det ikke å løse helt ut clutchen, virka som det var mye luft i systemet...

sant det... er ingen motstand i pedalen...
så da må jeg dele motor og gearkasse igjen??
er ikke så¨stor jobb, men ville ikke gjøre det hvis det ikke var mulig...
Lagt inn: 24 jan 2006, 17:42
av Morten N88
På min var det merket hvilken side som skulle mot girboksen. Den "flate" siden mot motor,den "utbygde" mot girboks..
Lagt inn: 24 jan 2006, 20:32
av WilliamN582
så da får jeg bare begynne å skru da!!!
takker for hjelp\tips---